Genel Anadolu ve yabancı dil ağırlıklı liselerin 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı öğretim programının etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Genel, Anadolu ve Yabancı Dil Ağırlıklı Lise 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programının etkililiği öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Öğretim programının genel, amaçlar, öğretim yöntemleri, araç gereç, içerik ve değerlendirme öğelerine ilişkin anket hazırlanmıştır. Anket, 2001-2002 eğitim öğretim yılında 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersini okutan, Çankaya, Mamak ve Yenimahalle ilçelerinde Genel, Anadolu ve Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde görev yapan 167 öğretmene uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen bulgular S.P.S.S. (Statistikal Package For Sciences) programına göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları tablolaştırılarak yorumlanmış ulaşılan genel sonuç ve önerilere yer verilmiştir. IV ABSTRACT In this research, the evaluation of the effectiveness of Turkish Language and Literature Teaching programme at 9th classes of General, Anatolia and Foreign Language Centered high schools has been made according to the ideas of teachers. A questionnaire was prepared about the general constituents and the constituents of aims, methods of teaching, materials, context and evaluation. The questionnare was ad ministred to 167 teachers who teach Turkish Language and literature to the 9th classes in 2001-2002 education and teaching year and work in General, Anatolia and Foreign Language centered high schools in the district of Çankaya, Mamak and Yenimahalle. The data that was collected as a result of this questionnaire are presented as percent, average and standard deviation with S.P.S.S. program (Statistical Package For Sciences). The data of the research are commented by making a table of them and the general results and recommendations that were reached as a results of this research can be.
Collections