Estetiğin felsefedeki ve disipline dayalı sanat eğitimi içindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilk ve ortaöğretim programlarında yer alan, resim-iş derslerinde öğrencilere kazandırılması gereken estetik duyarlılık ve davranışların neler olabileceğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama yöntemi ile, farklı kaynaklardan estetik, felsefe ve sanat eğitimi ile ilgili görüş ve kuramlar araştırılmıştır. Öncelikle estetiğin; felsefe içinde önemli bir yere sahip olduğu belirtilmiş, incelediği konular, farklı dönemler içinde ele alınarak ortaya konulmuştur. Estetiğin sanat ve sanat eğitimi ile ilişkilendirilmesi yapılarak, estetik eğitimin tek başına bir eğitim biçimi olmadığı, ilk ve ortaöğretimde resim-iş (sanat eğitimi) derslerinde Disipline Dayalı Sanat Eğitimi yöntemiyle birlikte verilebileceği saptanmıştır. Disipline Dayalı Sanat Eğitimi yöntemi, içerdiği disiplinler açısından incelenmiş, bu disiplinlerin birbirlerini tamamlayıcı nitelikte olduğu ve özellikle estetiğin diğer disiplinlerin özünde de var olduğu tespit edilmiştir. Resim-iş (sanat eğitimi) derslerinde uygulanacak Disipline Dayalı Sanat Eğitimi yönteminin, felsefeye dayalı estetik sorgulama yöntemiyle desteklenmesi gereğinin önemi vurgulanmıştır. İnsanların estetik bir çevrede, daha huzurlu ve mutlu yaşamalarının ön koşulunun da, her bireye kazandırılabilecek 'estetik duyarlılık' olduğu, bunun da eğitim programlarıyla mümkün olabileceği ortaya konmuştur. Bu amaçla ilköğretim ikinci kademe öğrencileri için sanat eğitimi (resim,iş) derslerinde uygulanabilecek bir ünite planı taslağı öneri olarak sunulmuştur. In this research, it is aimed to determine what esthetic sensitivity and behaviors could be that has to be acquired by the students in the drawing lessons included in the primary and secondary school programs. With the scanning method, opinions and theories regarding esthetic, philosophy and art aducation have been researched from different sources. For example, it has been stated that esthetic has a particular position in philosophy and the issues that it inspects have put forward. Esthetics has been made connected with art and art education and it has been determined that esthetic education is not a way of education individually and that it could be given in the drawing (art education) lessons in the primary and secondary schools with the Discipline Based Art Education method. The Discipline Based Art Education method has been inspected from the aspect of the disciplines it includes and it has been determined that these disciplines had a characteristic of completing each other and that especially esthetics appeared in the essence of also the other desciplines. The Discipline Based Art Education method to be applied in the drawing (art education) lessons is required to be supported with the esthetic questioning method based on philosophy and the importance of this necessity has been stressed. İt has been made clear that one condition of people's living in an esthetic environment, more peacefully and happily is the 'esthetic sensitivity', which can be acquired by each individual, and that this could be possible with the education programs. With this aim, a unit plan draft, which can be applied in the art education (drawing) lessons for the second grade students in the elemantary education, has been offered as a suggestion.
Collections