Lise 3 coğrafya dersinde yer alan sanayi konularının farklı yöntemlerle öğretilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma, Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Sonuç ve Öneriler olmak üzere dört ana bölümden oluşmaktadır. Bu araştırma ile, ortaöğretim on birinci sınıf Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası dersinin müfredat programı içerisinde yer alan, `Türkiye'de Sanayi` Ünitesi konularının öğretiminde, farklı öğretim yöntemlerinin etkinliğinin test edilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle bu araştırma, `Türkiye'de Sanayi` konularının öğretiminde, gösteri ve örnek olay yönteminin kullanıldığı grup ile anlatım yönteminin uygulandığı grubun öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır? sorusuna cevap aramaya çalışmaktadır. Deneysel nitelikteki bu araştırma evrenini, İstanbul ilinin Sarıyer ilçesinde yer alan Behçet Kemal Çağlar Lisesinin on birinci sınıf (İl/D, İl/F şubeleri) öğrencileri oluşturmaktadır. Orta öğretim 1 1.sınıf Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası derisinin müfredat programı içerisinde yer alan, `Türkiye'de Sanayi` ünitesinin öğretiminde, deney grubunda gösteri - örnek olay yöntemleriyle sanayi konulan pekiştirilmiş; kontrol grubunda ise düz anlatım, soru-cevap yöntemleri ile ünitenin öğretimi yapılmıştır. Öğretim yöntemlerinin etkinliğini belirlemek amacıyla hazırlanan ölçme aracı, deney uygulanmadan önce, deney ve kontrol gruplarına ön test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni öğretim yöntemi, bağımlı değişkeni öğrenci başarısıdır. Grupların ön test ve son testten aldıkları puanların aritmetik ortalamaları, standart sapmaları hesaplanmıştır. Bu işlemlerden sonra, gruplar arasında oluşan puan farkının değişik öğretim yöntemlerinden ileri gelip gelmediği de % 5 anlamlılık düzeyinde `t` testi ile araştırılmıştır.Araştırmada verilerin analizinden elde edilen bulgulara dayanarak şu sonuca ulaşılmıştır: Ortaöğretim on birinci sınıf düzeyinde, `Türkiye'de Sanayi` ünitesinin konularının öğretiminde, deney ve kontrol gruplarına uygulanan yöntemler içerisinden, deney grubuna uygulanan gösteri ve örnek olay yöntemleri öğrenci başarısı açısından daha etkili ve verimlidir. Ill SUMMARY This research consists of four main parts. These are, introduction, method, finding and interpretation, results and suggestions. With the research, different teaching methods have been aimed so as to test the effectiveness while the subject `The Industry in Turkey` is taught during the lectures. For this reason, the research tries to find out whether there are logical level differences or not between the group that is used for demonstration and the sample event and the group that is applied the way of teaching on during the subject of `The Industry in Turkey` in classes. The field of the research includes all eleventh grade students in Sarıyer township at Istanbul, and the sample which is 1 1 / D and 1 1 / F classes of Behçet Kemal Çağlar Lisesi was randomly selected from this field. Turkey's Political and Economic Geography lesson has a chapter `The Industry in Turkey` research test was administered as a pretest before `The Industry in Turkey` by using specific teaching methods. The teaching methods of experimental group was demonstration and sample event solving and the teaching method of control group was explaining and question - answer. The independent variable of this research is teaching method and dependent variable is student achivement. The arithmatic avarages and standard deviations of pretest and posttest scores of two groups were calculated. After this calculation, the `t` test statistical analysis was applied for finding out whether the difference in scores between two groups resulted from different teaching methods and a significance level of at least 0.05 was specified. This research reached the following results: At school eleventh grade level, for teaching `The Industry in Turkey` concepts, the teaching method demonstration - sample event which was applied toIV experimental group is more effective productive teaching method than explaining andquestion - answer method which was applied to control group for student achievement.
Collections