İlköğretim öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar), fotosentez konusundaki yanlış kavramlarının tespiti üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, Fen Bilgisi müfreda tında yer alan fotosentez konusu ile ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak ama cıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 1 8 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan fo tosentez kavram testi geliştirilmiş ve bu kavram testi Ankara İli Milli Eğitim Müdür lüklerine bağlı, rastgele seçilmiş sekiz İlköğretim okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 562 öğrenciye, 2000-2001 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında uygu lanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğren cilerin fotosentez konusu ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Eğitimi, Kavramlar, Yanlış Kavramlar, Alternatif Kavramlar, Fotosentez. Sayfa Adedi:99 Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Mustafa Aydoğdu ABSTRACT This study was conducted in order to identify the misconceptions of Primary Education sixth, seventh and eight grade students about photosynthesis which is in cluded in science curriculum. For this purpose, a test about photosynthesis concepts was developed and this test was administered to 562 sixth, seventh and eighth grade students in randomly selected eighth Primary Education Schools in the second se mester of the 2000-2001 academic year. As a result of the analyses of the data, it has been found that Primary Education sixth, seventh and eighth grade students have misconceptions about photosynthesis subject. Key Words : Science Education, Concepts, Misconceptions, Alternative conceptions, Photosynthesis. Paga Number :99 Adviser : Prof.Dr.Mustafa Aydoğdu
Collections