İlköğretim ikinci kademede görev yapan tarih öğretmenlerinin savaş konularını öğretimine ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alan araştırması niteliği taşıyan bu araştırma, Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Sonuç ve Öneriler olmak üzere dört ana bölüm olarak hazırlanmıştır. İlköğretim ikinci kademede görev yapan tarih öğretmenlerinin tarih konuları içinde yer alan savaş konularının öğretimine ilişkin tutumlarının araştırıldığı bu araştırmada, aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: Öğretmenlerin savaş konularının öğretimine ilişkin tutumları nelerdir ve bu tutumlar; a- Cinsiyete, b- Meslekteki kıdeme göre değişmekte midir? Yapılan çalışmada, bu sorulara cevap bulabilmek için ilk olarak yurt içi ve yurt dışı ilgili yayın ve araştırmalar taranmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, bir Likert tipi beşli tutum ölçeği hazırlanmıştır. Araştırma verileri, bu ölçeğin Ankara ili sınırlan içinde, ilköğretim ikinci kademede görev yapan 96 tarih öğretmenine uygulanmasıyla elde edilmiştir. Yapılan istatistiksel işlemler, uygulanan ölçeğin Geçerli ve Güvenilir olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda ; 1. Öğretmenlerin, `Savaşların öğretimi öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirir.` ifadesine verdikleri cevaplar arasında, cinsiyetlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmiştir. 2. Öğretmenlerin, `Savaşlar, tarihin kaçınılmaz olgularıdır.` ifadesine verdikleri cevaplar arasında, kıdemlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmiştir.3. Öğretmenlerin `Savaşlar mutlaka öğretilmelidir.` ifadesine verdikleri cevaplar arasında, kıdemlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmiştir. 4. Öğretmenlerin `Öğrencilere savaşları öğretmek, onları diğer milletlere düşman etmek anlamına gelmez.` ifadesine verdikleri cevaplar arasında, kıdemlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmiştir. This research with its field work quality consists of four main chapters; introduction, methods, findings and interpratation and suggestions. The aim of this research is to foreground the attitude of history teachers, working at the 6th and 7th grade towards the teaching of wars in the history instruction. The following questions are tried to be answered in this research; 1. What is the attitude of history teachers towards the teaching of wars? 2. Is this attitude will be changed in accordance with a. their gender? b. the priorites of their services? The related literature are scanned at home and abroad. Under the light of the collected datas, the attitude scale is prepared. The research datas are collected by the application of this questionnaire to 96 history teachers, working in Ankara. The statistical operations show the validitiy and reliability of the questionnaire. The results of this research are as follows; 1. There is meaninful difference in the answers, given by the history teachers to the statement that the teaching wars will flourish the analytical thinking skills of the students in accordance with their gender. 2. There is meaninful difference in the answers, given by the history teachers to the statement that the wars are inevitable facts of history in accordance with the priority of their services. 3. There is meaninful difference in the answers, given by the history teachers to the statement that the wars should be taught certainly in accordance with with the priority of their services. Ill4. There is meaninful difference in the answers, given by the history teachers to the statement that the teaching wars to the students doesn not mean to make them enemy to other nations in accordance with their gender.
Collections