Okul müdürlerinin performans alanlarındaki yeterliliklerine ilişkin öğretmen değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, okul mütolerimn. performans alanlarındaki yeterliklerini belirlemektir. Bu araştırmada, okul müdürlerinin işlevsel, eğitim öğretim faaliyeti, kişiler arası ve bağlamsal performans alanlarındaki yeterlikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Okul müdürlerinin performans alanları araştırmanın bağımlı değişkenleridir Algılarına başvurulan öğretmenlerin cinsiyetleri, sınıf ya da branş öğretmeni olmaları ve meslekteki hizmet süreleri araştırmanın bağımsız değişkenlerini oluşturmuştur. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Araştırma anketi, iki bölümden oluşmuş; birinci bölümde, araştırmaya katılan bireylere ilişkin kişisel bilgiler; ikinci bölümde, okul müdürlerinin performans alanlarına ilişkin 76 ifade yer almıştır. Araştırmanın evrenini, Altındağ, Çankaya, Keçiören, Mamak ve Yeni Mahalle ilçelerinde görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmuştur. İlçelerdeki öğretmen sayılan göz önünde bulundurularak toplam 325 öğretmene anket uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri çözümlenirken, t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmış; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Okul müdürlerinin performans alanlarındaki yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşleri, okul müdürlerinin en çok bağlamsal performans alanında yeterli olduklarını göstermiştir. Bu performans alanına ait öğretmen görüşlerinin aritmetik ortalaması 4. 1 2 olarak bulunmuştur. Okul müdürlerinin ikinci en yüksek düzeyde gerçekleştirdikleri alan ise 3.87 ortalama ile işlevsel performans alanı olmuştur. Bu performans alanını, sırayla 3.85 ortalama ile eğitim öğretim faaliyetleri performans alam ve son olarak da 3.82 ortalama ile kişiler arası performans alanı takip etmiştir. Öğretmenlerin algıları, okul müdürlerinin tüm performans alanlarında büyük ölçüde yeterli olduklarını göstermiştir.Ill Okul müdürlerinin performans alanlarında yeterliklerini belirlemeye ilişkin öğretmenlerin algılan, öğretmenlerin cinsiyetlerine bağlı olarak anlamlı farklılık göstermemiştir. Yine okul müdürlerinin performans alanlarındaki yeterliklerini belirlemek amacıyla alman öğretmen görüşleri, öğretmenlerin sınıf ya da branş öğretmeni olmalarına ve meslekteki hizmet sürelerine göre de anlamlı farklılık göstermemiştir. IV ABSTRACT The purpose of this study was to identify primary school principals' competency in performance domains. Functional domain, programmatic domain, interpersonel domain and contextual domain are the performance domains of primary school principas. While performance domains of primary school principals are the dependent variable, gender, being class or branch teacher and experience in teaching are the independent variables of this study. In order to gather data, a questionnaire prepared by the researcher was used. 325 teachers from different schools and province responded the questionnaire. The perceptions of teachers about competency of primary school principals in performance domains indicated that the school principals are more competent in contextual performance domain. The perceptions of teachers, did not indicate significant differences depending on their gender, being class or branch teacher and experience in teaching.
Collections