Eğitim fakülteleri ilköğretim bölümleri sınıf öğretmenliği anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin lisans programında verilen müzik eğitimi derslerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMLERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS PROGRAMINDA VERİLEN MÜZİK EĞİTİMİ DERSLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Süleyman Cem ŞAKTANLI ÖZET Bu araştırma, Türkiye'deki üniversitelerin eğitim fakülteleri ilköğretim bölümleri sınıf öğretmenliği anabilim dallarının lisans programlarında yer alan Müzik Eğitimi Ders programlanmn; öğ^enej^^görjüişleri de alınarak genel bir değerlendirme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede Mtizik^Ögretjmi Dersi programını ve uygulamalarını daha etkin kılmak ve yürütmek konusunda da yeni yaklaşımlar ortaya konması bakımından önemli görülmektedir. Araştırma evreni olarak seçilen üç üniversiteden ankete dahil edilen yüz Öğrenci örneklemi oluşturmuş, geliştirilen anket sorularına ön uygulama yapıldıktan sonra son şekli verilerek araştırmacının kendisi tarafından uygulanmıştır. Elde edilen veriler, oluşturulan değerlendirme modeli çerçevesinde elle işlenerek çözüme hazır hale getirilmiş, verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi aşamasında istatistiksel yaklaşımlar kullanılmıştır. Veriler tabîolaştınlmak suretiyle bulgular haline getirilmiş ve bulguların ayrıca yorumları yapılmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırma problemine ilişkin olarak sonuçlar saptandıktan sonra sınıf öğretmeni yetiştirmede müzik eğitimi derslerinin programı ve uygulanışları bakımından öneriler getirilmeye çalışılmıştır. 11 A STUDY ON THE LESSON PROGRAM OF TEACHING MUSIC IN THE SCIENCE OF CLASSROOM TEACHING CONSIDING IDEA OF THE PRIMARY SCHOOL TEACHER TRAINING STUDENTS AT THE FACULTIES OF EDUCATION Süleyman Cem ŞAKTANLI SUMMARY The aim of the study is to evaluate the program elements and applications of music teaching class in the science of classroom teaching at the primary school teacher training departments at faculties of education in Turkish universities. In this context, the study is remarkable in terms of suggesting new approaches towards producing more effective applications and programs in music teaching classes. The sample of the study consists of a hundred students studying at classrom teaching departments randomly chosen from three different universities. The students were asked to answer the questions in the survey questionnaires prepeared and proof- checked by the researcher himself. The data were then collected and analyzed according to the statistical approaches within the context of the developed evaluation model. The findings obtained were also shown in tables and then interpreted accordingly. In the light of the results of the study, new suggestions are presented regarding the program elements and applications of the music teaching class in training class teachers.
Collections