Gitar eğitiminde kullanılan Leo Brouwer`in etüdlerindeki tekniklerin sınıflandırılması ve bunlara ilşikin teknik çalışma yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GİTAR EĞİTİMİNDE KULLANILAN LEO BROUWER'IN ETÜDLERİNDEKİ TEKNİKLERİN SINIFLANDIRILMASI VE BUNLARA İLİŞKİN TEKNİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ( Yüksek Lisans Tezi ) Melike BEŞER GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Kasım -2003 ÖZET Bu araştırma, eserleriyle gitar eğitiminde çok önemli bir yeri olan Leo Brouwer'm etüdlerinde, gitar çalma tekniklerine ilişkin güçlükleri, günümüze uygun olarak yaratıcı, pratik ve kısa sürede olumlu sonuç almaya dönük yöntemlerle giderebilme gereksiniminden yola çıkılarak hazırlanmış ve gitar çalma teknikleri ve bu tekniklerin öğelerini saptayarak, sağ ve sol el teknikleri için sınıflandırmalar oluşturup ölçümler yaparak, bu tekniklere ilişkin temel güçlükleri belirleyip, bu güçlüklerin giderilmesine yönelik teknik çalışma yöntemleri oluşturarak, günümüz gitar eğitimine yeni yaklaşımlar getirmek ve katkıda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda, sağ ve sol elde öğeleriyle beraber toplam 59, teknikleri öğelerine ayırmadan toplam 18 teknik; sadece sağ elde öğeleriyle beraber 42, teknikleri öğelerine ayırmadan 9 teknik; sadece sol elde öğeleriyle beraber 13, teknikleri öğelerine ayırmadan 6 teknik ve sayısal bir değere sahip olmadığı için ölçümlere genel sınıflandırmada katılabilen 4 teknik tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, etüdlerdeki teknik güçlüklere ilişkin teknik çalışmalar oluşturulmuştur. CLASSIFICATION OF TECHNIQUES IN LEO BROUWER'S STUDIES WHICH ARE USED IN GUITAR EDUCATION AND METHODS OF TECHNICAL EXERCISES RELATED TO THESE (M.Sc. Thesis) Melike BEŞER GAZI UNIVERSITY rNSTTTUDE OF EDUCATIONAL SCIENCES November - 2003 ABSTRACT The aim of this research is to be able to determine the difficulties of guitar playing techniques in the studies of Leo Brouwer who has a very important place in guitar education with his achievements. The starting point of this study is the necessity to remove these difficulties by creative, up-to-date, practical and quickly resulting methods. The guitar playing techniques and the elements of these techniques are obtained; then, the classifications are formed with the measurements for right and left hand techniques. The basic difficulties related to these techniques are determined and finally, the methods of technical exercises are developed in order to overcome these difficulties. This research is done in order to assist and bring new approaches to today's guitar education. In this respect, there are; total 59 with elements at right and left hands, total 18 techniques without separating techniques to their elements; total 42 with just right hand elements, total 9 techniques without separating techniques to their elements; total 13 with just left hand elements, total 6 techniques without separating techniques to their elements and 4 techniques that can join the measurements in general classification as they don't have any numerical values. With all the information that are reached, the technical exercises related to the technical difficulties in the studies are formed.
Collections