Importance of vocabulary teaching in ELT and teachers attitudes toward techniques used to teach vocabulary in Macedonian secondary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Yabancı dil öğretiminde kelime öğretiminin önemi ve Makedonya orta öğretim okullarında öğretmenlerin kelime öğretim tekniklerine olan tutumları`. Bu çalışmanın amacı, orta öğretim okullarında İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin kelime öğretim tekniklerine olan tutumlarını öğrenmektir. Makedonya orta öğretim okullarında, gramer öğretimine diğer dil becerilerinin öğretiminden daha çok önem verilmesinden kaynaklanan, kelime öğretiminin ihmal edilmekte olduğu iddia edilmektedir. Orta öğretim okullarında okutulan ders kitapları gramer ve diğer dil becerilerinin öğretiminde etkilidir, fakat kelime öğretiminde yetersiz olduğu gözlenmektedir. Mevcut çalışma beş bölümden ibarettir. Çalışmanın birinci bölümü, çalışmanın problemini, amacını, kapsamım ve yöntemini sunmaktadır. İkinci bölüm, konuyla ilgili kuramsal bilgileri sunmaktadır. Dil öğretim uzmanları tarafından önerilmiş olan kelime öğrenme stratejileri ve kelime öğretim teknikleri ve aktiviteleri bu bölümde ele alınmıştır. Üçüncü bölüm, öğrencilerden ve öğretmenlerden toplanan veri analizi ile ilgilidir. Sonuçların değerlendirilmesi bu bölümde verilmektedir. Dördüncü bölüm, örnek ders planını sunmaktadır. Sonuç ve öneriler kısmı, beşinci bölümde ele alınmıştır. ABSTRACT 'Importance of Vocabulary Teaching in ELT and Teacher's attitudes toward techniques used to teach vocabulary in Macedonian Secondary Schools`. The purpose of this study is to find out the EFL teacher's attitudes toward the use of vocabulary teaching techniques and activities at Secondary Schools. It is argued that vocabulary teaching is being neglected at Secondary schools in Macedonia due to much emphasis given to teaching grammar rather than any other language skills and vocabulary is one of them. The coursebooks taught at Secondary Schools are efficient in teaching grammar and other language skills but are weak in teaching vocabulary. The present study consists of five chapters. The first chapter of the study presents the problem, purpose, scope and methodology of the study. The second chapter presents review of professional literature relevant to the subject. Vocabulary learning strategies and vocabulary teaching techniques and activities which have been suggested by most language experts are handled in this chapter. The third chapter deals with the data analysis of the results. Interpretation of the results are included in this chapter. The fourth chapter presents a suggested sample lesson plan. The conclusion and suggestions part is addedin the last chapter. Ill
Collections