İlköğretim fen bilgisi öğretiminde ev laboratuvarı (home lab) yönteminin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, fen bilgisi öğretiminde ev laboratuvarı yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci erişilen üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Denk kontrol gruplu öntest-sontest deney deseninin kullanıldığı bu araştırma; 2002-2003 öğretim yılında, Kırşehir ili Merkez Prof. Dr. Erol Güngör İlköğretim Okulu 7. sınıflarından toplam 57 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma için `Ya Basınç Olmasaydı?` ünitesi seçilmiş, random tekniği ile 7/D şubesi deney, 7/F şubesi ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda `ev laboratuvarı yöntemi`, kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası her iki gruba da başarı testi verilmiş, elde edilen veriler SPSS paket programında `t-testi` tekniği ile değerlendirilmiştir. Ayrıca deney grubundan, uygulanan yönteme dair öğrenci görüşlerini ele alan bir değerlendirme anketi, deney föylerindeki deneyle ilgili görüş ve eleştirileri içeren değerlendirme formu ve uygulama sonunda yazdırılan kompozisyonlar yolu ile veriler toplanmıştır. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar, ev laboratuvarı yönteminin kullanıldığı fen bilgisi öğretiminin, öğrencilerin bilişsel alan; - bilgi, - kavrama, - uygulama, basamaklarındaki erişileri üzerinde geleneksel yönteme göre daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin görüşlerini yansıttıkları değerlendirme anketi, değerlendirme formu ve kompozisyonlarda, ev laboratuvarı yöntemiyle ilgili olarak, öğrenciler; - Konulan daha iyi anladıklarını,11 - Yaratıcılıklarını ve elbecerilerini geliştirdiklerini, - Fen bilgisi ile ilgili ilke ve genellemelere daha kolay ulaştıklarını, - Kendilerini bir bilim adamı gibi bissetiklerini, - Öğrenilen fen konularını daha iyi hatırladıklarını ve anlattıklarını, - Yöntemin ezberlemeyi ortadan kaldırdığını, - Fenin günlük hayatın bir parçası olduğunu farkettiklerini, belirtmişlerdir. Bu yöntemin ilköğretim fen bilgisi öğretimi için bir alternatif oluşturacağı, çağdaş fen öğretimine katkı sağlayacağı umulmaktadır. Ill ABSTRACT This study has been carried out in order to identfy the effect of home lab method and traditional teaching methods on student achivement in science education. The study in which equal control grouped pretest-posttest experiment style used, has been applied to 57 7th grade students in Prof. Dr. Erol Güngör Elementary School (which is in the city center of Kırşehir) in 2002-2003 Education year. For the study, `What if There Were No Pressure` unit has been chosen and by using random technique 7/D class has been chpsen as experiment group and 7/F class as control group. İn the experiment group `home-lab method`and in the control group `traditional teaching methods have been used. An academic achievement test has been given to both groups before and after the experimental study and the datas gained in the final has been analysed with `t-test` in the SPSS program. In addition, a consideration questionnaire that contains the students opinions about the method, a consideration form that contains opinions ans criticisms about the experiment in experiment paper and the compositions written at the and of the experimental study have been collected from the experiment group. The results obtained from the analysis have shown that science education in which home-lab method used has been more successful than traditional teaching methods in students' achievements in - knowledge - comprehension - appliement steps of cognition field.IV According to the consideration questionnaire that reflects students' opions and the consideration form, students have reported about home-lab method that; - they understand the topics beter, - they have improved their creativity and their skills, - they have reach the principles and generelazements about science easirer, - they feel themselves as a scientist, - they understand and explain the science topics learned beter, - the method has removed learning by heart, - they have realised science is a part of daily life. It has been expected that this method will be an alternative for elemantary school science education and will be of help to science education.
Collections