Tarih öğretiminde ayrıntılı okuma becerilerinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda ülkemizde eğitim ve öğretime, dolayısıyla tarih öğretimine artan bir ilgi gözlenmektedir. Toplum olarak tarihsel şuura sahip olabilmek ve çağın bilgi donanımlarıyla sorunlarını çözen gençler yetiştirmek için tarihi iyi bilmek ve öğretmekten başka çare yoktur. Günümüzde tarihi iyi öğretmenin çeşitli yolları üzerinde çok sayıda yöntemler geliştirilmiş ve çeşitli teknikler önerilmiştir. Bunlardan biri de tarih öğretiminde destekleyici okuma materyallerinin kullanılmasıdır. öğretmenler tarih derslerinde sık sık yazılı materyaller kullanmalıdırlar. Çünkü bu tür materyaller / metinler, öğrencilere, kavramların keşfinde, örgütleme, okuma, anlama ve düşünme becerilerinin gelişiminde katkı sağlarlar. Genelde bu tür materyaller ders kitaplarıdır. Fakat ders kitabının okunması, tarih derslerine giriş için asgari bir ihtiyaçtır. Başka bir deyişle iyi bir ders kitabı başka bilgi kaynaklarına geçmek için bir sıçrama tahtasıdır. Kapsamlı bir tarih programı, başka okuma materyallerine de yer verir. Bunlar tarihi romanlar, destanlar, efsaneler, masallar, hikayeler, şiirler, seyahatnameler, biyografiler, otobiyografiler, atlaslar, ansiklopediler, hatıralar, orijinal metinler, vb. dir. Tarih derslerinde kullanılabilecek destekleyici okuma materyalleri sözlü ve yazılı olarak iki ana başlığa ayrılabilir. Bugün, geçmiş devirlere ait sözlü edebiyat ürünleri de yazılı metinlere dönüştürüldüğü için, tüm materyaller, eğitim ve öğretim ortamlarında birer yazılı materyal olarak kullanılabilir. Bu nedenle, destekleyici okuma materyalleri üzerinde çalışılırken, öğrencilerin okumayla ilgili yeterlik düzeyinin saptanması büyük önem taşır. öğretmenler, tarih derslerinde destekleyici okuma materyallerinin kullanımına olanak veren öğretim etkinlikleri planlarken, asıl amaçlardan birinin öğrencilerde okuma ve anlama becerilerini geliştirmek olduğunu unutmamalıdırlar. m ABSTRACT In recent years, there is an increasing interest in the area of education, so as to history teaching. There is no way out to educate adolescences who can have historical consciousness and can solve their problems with the information equipment of the era other than teaching and learning history. Nowadays there are too many different methods and techniques improved and advised to teach history better. One of them is to use supportive reading materials related to history. Teachers have to use written material more often because these kinds of materials develop students reading, understanding, thinking and organizing abilities. These kinds of materials are usually seen as textbooks. However, reading textbook is a minimum requirement for the beginning of history lessons. In other words, a well-written history textbook can only be a springboard to move other historical resources. A comprehensive history curriculum must include a variety of written materials. These can be historical fictions, epics, myths, stories, tales, poets, biographies, auto-biographies, travel books, atlases, encyclopedias, memories, archive materials. The supportive reading materials can be separated into two main titles as verbal and written. In the present time, since the materials of verbal literature that belong to ancient times have been transformed to written materials, these materials can be used in history education as written materials. For that reason, while the supportive reading materials are being studied on, the determination of the students' reading ability levels is very important.
Collections