Halk eğitimi merkezlerinde uygulanan cilt bakımı-makyaj kursu eğitim programı hakkındaki katılımcı görüşlerinin değerlendirilmesi Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma. Halk Eğitimi Merkezleri 'nde uygulanan Kuaförlük Meslek Dalı Cilt Bakımı ve Makyaj Kursu Eğitim Programı hakkındaki katılımcı görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin kişisel özelliklere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Ankara İli Merkez İlçelerinde bulunan Halk Eğitimi Merkezleri'ne bağlı kurslara katılan 75 kursiyer ile çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın verileri, iki bölümden oluşan bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel özellikler, ikinci bölümünde eğitim programı ile ilgili önermeler yer almıştır. Anketin birinci bölümünde yer alan kişisel bilgilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Anketin ikinci bölümünde yer alan görüşlerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve aritmetik ortalamaların ortalaması bulunmuştur. Ayrıca görüşler arasında kişisel özelliklere göre farklılık olup olmadığı varyans analizi ve t testi ile belirlenmiştir. Bu araştırmada, yapılan istatistiki çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: 1. Katılımcıların eğitim programımın amaçlarına iyi derecede ulaşıldığına inandıkları belirlenmiştir.2. Katılımcıların eğitim programının içeriğinin iyi seçildiği görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. 3. Eğitim programının içerik ve etkinlikler süreci boyutuyla ilgili olarak şu bulgular elde edilmiştir: a. Programda kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçlerin yeterliliğinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. b. Programda yer alan destek ve sosyal etkinliklerin katılımcıların beklentilerine orta derecede uygun olduğu belirlenmiştir. c. Programın zamanlamasının katılımcıların beklentilerine orta derecede uygun olduğu belirlenmiştir. d. Katılımcıların görüşlerine göre öğretim elemanlarının öğretime ilişkin davranışları iyi derecede gösterdikleri belirlenmiştir. 4. Kursta başarının değerlendirilmesi için yapılan değerlendirmelerin yeterliliğinin iyi derecede olduğu belirlenmiştir. 5. Katılımcıların kişisel özelliklerine göre eğitim programı ile ilgili görüşlerinde şu farklılıklar belirlenmiştir: a. Katılımcıların, cinsiyetlerine göre değerlendirme ile ilgili görüşlerinde,b. Katılımcıların, daha önce kuaförlük meslek dalı ile ilgili herhangi bir kursa katılıp-katılmama durumlarına göre programın amaçlarıyla içerik ve etkinlikleri ile ilgili görüşlerinde, c. Katılımcıların bu kurs programı hakkında daha önceden bilgi sahibi olup-olmamalarına göre programın içerik ve etkinlikleri ile ilgili görüşlerinde anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. 111 SUMMARY This study was aimed to evaluate the satisfaction of participants to the Education Program of Skincare and Make-up courses in Public Training Centres. The study was performed to 75 coursiers who took part in courses in People Education Centres of Central Towns of Ankara Province in 2001-2002 year. The study was done by the survey model. The data of the study were collected by a questionerre composed of two sections. In the first section, there are personal identifications features data and in the second, there are questions related with education program. Frequencies and percentage ranges of the personal information in the first section were calculated. Frequencies, percentages, means and averages of arithmetical averages of the data in the second section were found. Furthermore it was determined by variance analyse and t - test whether there is a difference between the data according to personal identifications featuring data. The findings that are found in this study as a result of statistical analyses are summaried as follows: 1. It was determined that the participants program are satisfied by the program well. 2. It was determined that the participants think that the content of curriculum was chosen well in general. iv3. Following findings related with the process of content and activities of education program: a. It was determined that the methods, techniques and tools used in this program are enough well. b. It was determined that the support and social activities found in the program are appropriate for the expectations of participants at a middle level. c. It was determined that the participants are content of the timing of program at a middle level. d. It was determined that the teaching staff has shown good behaviors related with training according to participants. 4. It was determined that the evalvation done in the course for the evalvation of success is well enough. 5. The differences have been determined between some opinions of participants about education programme according to their personal characteristics: a. Opinions of participants about evaluating accomplishment in course are different one from another. b. Opinions of participants about the aims, contentsand activities of programme differed according towhether participants attended to any course related to hairdressing profession before.c. Opinions of participants about the program's contents and activities exhibit significant differences one from another according to whether participants are informed abot a course programme beforehand. VI
Collections