İletişim becerileri eğitiminin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin iletişim becerisi düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine verilen iletişim becerileri eğitiminin, öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılında Kırıkkale 50. Yıl İlköğretim Okulu'na devam eden ve İletişim Becerileri Eğitimi Programına gönüllü olarak katılmak isteyen 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerini ölçmek amacıyla Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Araştırmaya katılacak deneklerin belirlenmesi amacıyla ilköğretim 8. sınıfa devam eden 150 öğrenciye İBDÖ uygulanmıştır. İletişim Becerileri Eğitimi Programına gönüllü olarak katılmak isteyen ve İBDÖ puanları düşük olan öğrencilerden 16 kişilik deney grubu oluşturulmuş, deney grubundaki üyelerin cinsiyet ve İBDÖ puanları esas alınarak bire-bir eşleştirme yoluyla da kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında fark olup olmadığına bakılmış sonuçta iki grup arasında ön test puanları açısından anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Araştırmacı tarafından, deney grubundaki işçilere iletişim becerileri eğitimi vermek için on oturumluk İletişim Becerileri Eğitimi Programı hazırlanmıştır. Bu eğitim programı haftada iki kez 90 dakika olmak üzere uygulanmış, kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırmada, deneysel işlemden elde edilen verilerin analizinde deney grubunun ön test ve son test puanlarının karşılaştırılmasında ilişkili ölçümleriçin yapılan t testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test-son test fark puanlarının karşılaştırılmam ise ilişkisiz ölçümler için kullanılan t testi ile yapılmıştır. Araştırma sonunda deney grubunun ön test-son test İBDÖ puanları arasında 05 düzeyinde anlamlı (p:.00); deney ve kontrol grubunun ön test-son test fark puanları arasındaki fark da.05 düzeyinde anlamlı (p:.00) bulunmuştur. Sonuç olarak araştırma bulguları, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine verilen İletişim Becerileri Eğitimi'nin, öğrencilerin iletişim becerileri üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. 11 ABSRACT This research is done, on the students who are studying in the 8th degree of the primary schools in the Programme of Communication Skills Training, to search the influence of the students grades of communication skills grade. The research is jealized with 32 students of 16 experiment and 16 control groups who are studying in the 8th degree of Kırıkkale 50th Year Primary School (Kırıkkale 50. Yıl İlköğretim Okulu) in Education-Study year of 2002-2003. In the research pre test-post test control grouped experimental design is used. In the research, Evaluation of Communication Skills Scale (İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği) developed by Korkut (1996) is used in order to learn the students grades of communication skills. To find the students and know the grades of the 8th classes reliability-validity ECSS is applied between 150 students studying in the 50th Year Primary School. After the application, ECSS law marked 8 girl and 8 boy in a total of 16 are grouped to the experiment and they are grouped up their sex and marks by one-to-one crossing method. There aren't meaningful mark differences in experiment and control groups. A P.C.S.T. is given to the students in 10 sessions by the researcher. This programme is given to the experiment group in 90 minutes two days of the week and it is not given to the control group. In the study, a t test is used to evaluate tp pre test and post test crossing results. A t test of independent samples is used for the experiment and control group results. According to the results of the t test, the average of the pre test-post test ECSS there are the difference of.05 degree (p:.00). in iiithe results of the pre test-post test of the experiment end control groups there are the difference of.05 degree (p:.00) As a result it is seen that the students who are applied the P.C.S.T. are progressed in communication. IV
Collections