İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkili matematik öğretimi ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmen adaylarının etkili matematik öğretimi ve öğretmeninin özellikleri ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Öğretmen adaylarının, görüşlerinin bilinmesiyle, ilköğretim matematik programlarının uygulanması ve matematik öğretmeni eğitimine öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın başlangıcında konu ile ilgili literatür taraması yapılmış,yapılan incelemeler sonucunda araştırma projesi hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına yönelik olarak bir anket formu hazırlanmıştır.Bu anket formu öğretmen adaylarının Etkili Matematik Öğretimi ve Etkili Matematik Öğretmeninin özelliklerine ilişkin görüşlerini belirttikleri açık uçlu ve kapalı uçlu sorular içermektedir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Anabilim dalı üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 144 öğretmen adayı katılmıştır. Anket formundaki maddeler ile ilgili güvenirlik ve geçerlik çalışmaları yapılmıştır.Geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu görülmüştür.Anket formundaki kapalı uçlu maddelerin faktör analizi yapılmıştır.Açık uçlu sorulara verilen cevaplarda kategorilere ayrılarak içerik analizi yapılmıştır.Öğrencilerin maddelere vermiş olduğu cevapların frekans ve yüzdelik dağılımları verilmiştir. Ill ABSTRACT The aim of this study is to investigate perceptions of secondary school mathematics pre-service teachers' about characteristics of effective teaching of mathematics and effective mathematics teacher. At the beginning of this research, firstly an investigation of literature was made by researcher. Then a research project proposal was prepared. A questionnaire form is prepared for determining perceptions of secondary school mathematics pre- service teachers' about characteristics of effective mathematics teaching of mathematics and effective mathematics teacher. First part of this questionnaire form is about personal information. Second part of it includes open-ended questions for perceptions of pre-service teachers'. Last part of it contains 40 item about characteristics of effective mathematics teacher. This research is carried out in Gazi University, Faculty of Gazi Education and department of primary mathematics education with 144 third and fourth grade students. Reliability analysis and Factor Analysis are applied to questions of the questionnaire form. It is found that the questionnaire is a reliable and valid scale. Tables give findings about pre-service teachers' perceptions and opinions such as frequencies and percentages.
Collections