Okul servis araçlarında dinlenildiği belirlenen müzik türlerinin ergenlerin depresyon ve kaygı düzeyine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OKUL SERVİS ARAÇLARINDA DİNLENİLDİĞİ BELİRLENEN MÜZİK TÜRLERİNİN ÖĞRENCİ DEPRESYON VE KAYGI DÜZEYİNE ETKİLERİ Şebnem Y. Orhan ÖZET Bu çalışmada, okul servis aracı kullanan ilköğretim 7. ve 8. sınıflar, lise hazırlık, 9. 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin ergenlik döneminde olduğu gerçeği doğrultusunda, okul servis aracında dinlenilen müzik türlerinin ergenlerin depresyon ve kaygı düzeylerine etkileri araştırılmıştır. Bunun için Ankara ili içinde farklı ilçelerden devlet okulları ve kolejlerden tesadüfi seçilmiş 20 okul içinden yine tesadüfi seçilmiş toplam 622 kız ve erkek öğrenciye 20 soruluk anket uygulanmıştır. Bu anket ile bu yaş ergenlerinin en çok sevdiği müzik türleri,şarkıcılar,şarkı adlan, aile eğitîm-gelir ve meslek durumları, aile müzik beğenileri, servis aracında çalman müziklerin kim tarafından yönlendirildiği,vb. saptanmıştır. Ayrıca 63 servis şoförü ile görüşülüp onların müzik beğenilerini saptamaya yönelik 5 soruluk anket uygulanmıştır. Uygulanan bu iki anket doğrultusunda 20 okul içinden tesadüfi yolla seçilmiş 6 okulda okuyan toplam 120 öğrenciye kaygı ve depresyon ölçekleri uygulanmıştır. Bu ölçeklerin uygulanması sırasında ilkleri ön test olmak üzere en çok dinlenildiği anketler yoluyla saptanan 3 müzik türünden, 3'er şarkı dinlettirilmiştir. Her türden sonra tekrar kaygı ve depresyon ölçekleri uygulanmıştır. Böylece her öğrenciye 4 kaygı, 4 depresyon ölçeği olmak üzere toplam 8 ölçek uygulanmıştır. Ölçümler sonucunda elde edilen bulgular t testi ile analiz edilmiştir. Değerlendirme sonucunda çeşitli müzik türlerinin ergenlerin kaygı ve depresyon düzeyleri üzerinde belirli bir etkisinin olduğu anlaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Okul servis aracı, ergenlik, müzik türleri, kaygı ve depresyon t Tez Danışmanı: Prof. Dr. Salih Akkaş THE EFFECTS OF MUSIC TYPES PLAYED IN SCHOOL BUSES ON THE LEVELS OF DEPRESSION AND ANXIETY OF ADOLESCENTS. Şebnem Y.Orhan SUMMARY In this study, the effects of music types that has been played in school buses have been observed - especially the effects on teenagers' depression and anxiety levels at the grades of 7 and 8 in primary education and at the grades of preparatory, 9,10,1 1 in high schools have been observed. These groups have been chosen because of then- ages. A questioneer including 20 questions has been applied to 622 students chosen by random from various state and private schools in the area of Ankara and in its towns. With this research, their favourite music types, singer, songs, their parents' financial status and educational backgrounds, families' musical interests, and the persons who decide the types of music being played in school buses have been discovered. Besides this research, another questioneer including 5 questions has been applied to 63 drivers about their musical interests. After these two studies, the tests of depression and anxiety have been applied to 120 students of 6 schools selected randomly out of 20 schools. While applying these tests, the three most favourite songs from each three most favourite music types have been listened by the students. After each type of music, the tests of depression and anxiety have been applied to the students. By this way, four anxiety and four depression tests have been applied to each student. Finally, the results have been analyzed by the 't' test. It has been seen that different types of music have a different effect on the levels of depression and anxiety of adolescents. Key words: School bus, adolescence, types of music, anxiety and depression Adviser: Prof. Dr. Salih Akkaş
Collections