Teaching English grammer to young learners throuh drama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Dört bölümden oluşan bu çalışma, öğretmenin gramer yapılarını öğretirken drama kullanmasının önemini ve dramanın özellikle gramer yapıları öğretilirken kullanıldığı derslerin çocuklar ve öğretmenler üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Verileri toplamak ve değerlendirmek için Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu araştırma yapacak okul olarak seçilmiştir. Bu çalışmanın birinci bölümü giriş bölümüdür. Bu bölüm, genel olarak çalışmanın geneli, temeli, amacı, sınırlılıkları ve kullanılan yöntem hakkında kısa bir bilgi vermektedir.İkinci bölüm genel olarak üç alt kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda küçük yaşta İngilizce öğrenen çocukların kimliği ve genel özellikleri, ikinci kısımda çocuklarda yabancı dil eğitimi, görsel, uzaysal, kinestetik öğrenci tipleri ve öğrenme stilleri ile Gardner' in çoklu zeka kuramı açıklanmıştır. Üçüncü kısımda ise dramanın çocukların yabancı dil eğitimindeki rolü sunulmaktadır. Araştırmanın üçüncü bölümünde kullanılan method, katılımcılar ve prosedür açıklanmıştır. Dördüncü bölümde veri toplama ve analizler sunulmuştur. Çalışmanın ve veri toplama aracı olan anket ve ankete katılanlarla ilgili bilgiler bu bölümde verilmektedir. Anket sorularına verilen yanıtlar istatistiksel veriler doğrultusunda yorumlanmakta ve gerekli çıkarımlar bu bölümde yer almaktadır. Son bölüm çalışmanın sonucunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada ayrıca on ek verilmektedir; öğrenci için uygulanan anketin Türkçe ve İngilizce versiyonları ile öğretmen için uygulanan anketin Türkçe ve İngilizce versiyonları ve örnek ders planları. Abstract This study which consists of four chapters aims to analyze the importance of drama on teaching English grammar through dramatic entries provided by the language teachers of young learners. It also aims to search the effects of drama on young learners while teaching a grammar structure. Gazi University Foundation Private Primary School in Ankara is taken as the case school in order to collect and evaluate the data. The first chapter of the study is the introduction. It gives a general research background of the study, explains its aim and the scope and gives brief explanation of the methodology of it. The second chapter has three sub-sections. The first section deals with the young learners' identity and general characteristics of young learners. The second section discusses the current approaches for the young learners education which are named as; visual, audial, kinesthetic learners with their learning styles and also Gardner's theory of Multiple Intelligence in young learners' education is explained. The third section describes the role of drama for young learners' foreign language education. In the third chapter methodology, participants and the procedure are explained. In the third chapter, the data collection procedure and analysis are given. The questionnaire which is the data collection device of the study and the participants as their features. The answers to the questions are given along with their statistical evaluation and the results are analysed and interpreted. The last chapter is the conclusion of the study. The study has ten appendices; complete versions of the questionnaire in English and Turkish, both for the students and the teachers and the lesson plans.
Collections