Genel müzik eğitiminde etkili öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GENEL MÜZİK EĞİTİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DURUMLARI (Yüksek Lisans Tezi) Gökçe Nur SEMERCİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Haziran 2003 ÖZET Bu araştırmanın amacı müzik öğretmenlerinin, genel müzik eğitimi sürecinde etkili öğrenme ve öğretme stratejilerim kullanma durumlarım tesbit etmek ve bu stratejilerin nasıl kullanılabileceğini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri Müzik öğretmenliği Programlan Özel öğretim Metotları Dersi öğretim Elemanları ile Ankara'daki ilk ve orta dereceli okulların Müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, çalışma evreninden seçilen yeterli sayıda öğretim elemanına sahip olan Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim dalları ve random (şans) yöntemi kullanılarak seçilen ilk ve orta dereceli okullardan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak, `kaynak tarama`, `anket uygulama` ve `betimsel istatistik` yöntemleri kullanılmıştır. Anket yöntemi ile toplanan veriler üzerinde frekans ve yüzde işlemleri uygulanmıştır. Araştırmada; `Genel müzik eğitiminde etkili öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanma durumları`nın incelenmesine ilişkin bulgular belli ölçülere göre değerlendirilerek yorumlanmış ve öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler : Etkili öğrenme, eğitim, etkili öğretme Sayfa Adedi : 103 Tez Yöneticisi : Prof. Suna ÇEVİK 11 USING EFFECTIVE TEACHING AND LEARNING STRATEGIES IN GENERAL MUSIC EDUCATION (MASTER THESIS) GÖKÇE NUR SEMERCİ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE OF EDUCATION JUNE 2003 ABSTRACT The aim of this study is to show how to implement effective teaching and learning strategies and circumstances for using strategies. The scope of this study includes the Departments of music Teaching, instructors of the Special Teaching Methods class and primary and secondary schools in Ankara. The sampling of the study comprises the departments of music teaching having adequate number of instructors and teachers selected randomly from primary and secondary schools. The methods of `resource scanning` applying questionnaire`, `descriptive statistics` have been used as a data collection technique. Frequency and percentage processes have been applied on the collected data by the method of questionnaire. In the study, the findings concerning the examination of using effective teaching and learning methods have been evaluated to a certain extent and proposals have been suggested. Key words : effective learning, education, effective teaching. Number of pages : 103 Advisor of the thesis : Prof. Suna Çevik
Collections