İlköğretim okulu yöneticilerinin, sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmenlerin kaynaştırma ile ilgili bilgi, tutum ve uygulamalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, 573 sayılı Kanun Hükmü'nde Kararname ve ilgili yönetmeliklerle açıklanan kaynaştırma uygulamalarının, 2000-2001 öğretim yılı içerisinde Ankara İli'nde nasıl düzenlendiğinin incelenmesi. Ayrıca; Kaynaştırma uygulamasındaki yöneticilerin, rehber öğretmenlerin, sınıf öğretmenlerinin, kaynaştırma programı ile ilgili bilgi ve tutumlarının nasıl olduğunun ve yapılan çalışmaların neler olduğunun ortaya konulmasıdır. Araştırma betimsel bir alan çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Çankaya ilçesindeki kaynaştırma uygulaması yapılan okullardaki Yöneticiler, Rehber öğretmenler, 3. Sınıf öğretmenleri ile bağımsız Özel Eğitim Sınıfları'nda görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Çankaya ilçesindeki kaynaştırma programı uygulanan okullarda raslantısal olarak alınan 11 okuldaki 11 yönetici, 10 rehber öğretmen ve 24 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için, kaynaştırma uygulamasında yer alan yönetici, rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları ile ilgili olarak bilgilerini, bu uygulamalara karşı tutumlarını ve yapmış oldukları çalışmaları araştırmayı amaçlayan anket formları geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerin toplanmasından sonra, aritmetik ortalama, ve yüzde değerler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, tablolaştırma ve grafikler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulguların sonucunda, anket uygulanan bireylerin kaynaştırma uygulamaları ile ilgili bilgilerinin yetersiz olduğu, kaynaştırma uygulamalarına karşı olumlu tutum göstermedikleri ve ve yapılan çalışmaların yetersiz olduğu izlenimi belirgin olarak ortaya çıkmıştır. *3tfS*Ayrıca 573 sayılı K.H.K. ve ilgili yönetmeliklerinde yer alan düzenlemeler ile ilgili 2000-2001 öğretim yılı başlangıcında okullara tebliğ edilen emirlerle ilgili olarak herhangi bir düzenlemenin yapılmadığı görülmüştür. Bu düzenlemelere yer verilmeden kaynaştırma uygulamalarına devam edilmesinin kaynaştırma uygulamalarının başarısız olması sonucunu ortaya çıkaracağı düşünülebilir. SUMMARY The purpose of this study is to investigate how the mainstreaming applications, as explained in the related regulations and Statutory Decree no 573, are adopted in province of Ankara during the academic year 2000-2001. Besides the study also investigates the attitudes of managers, guidance teachers, class teachers concerning the mainstreaming program and to put forward what the studies are composed of. This research is a descriptive field study. The research space includes managers, guidance teachers, class teachers of third grade and the teachers employed in independent special education classes and the schools that apply mainstreaming application in is Çankaya Country. The research samples were randomly drawn from among 11 managers, 10 guidance teachers and 24 class teachers in 1 1 schools Çankaya Country that apply mainstreaming program. For the purpose of gathering data survey forms were developed and used to measure attitudes towards these applications and research the studies conducted of manager, guidance teachers and class teachers, for part in mainstreaming program. After gathering the data in this study, arithmatic avarege and percentage values were used. For the assessment of data obtained from the research tabling and graphics were used. As a result of the findings obtained from the research, it was found out that the individuals, whom the survey were conducted, had insufficient information for mainstreaming aplications and did not conducted possiwe attitude towards mainstreaming aplications an the impression of research conducted was insuffcient was clear. mBesides, it was experienced that no arrangement was conducted concerning the arrangements, teke part in Statutory Decree no 573 and related regulations and the directives notified to schools at beginning of academic year 2000 - 2001. It can be concluded that to keep on mainstreaming aplications without giving place top these arrangements may cause the failure of mainstreaming aplications. IV
Collections