Fizik öğretmen adaylarının akademik başarı ortalamaları ile lise fizik programlarındaki temel bilgi seviyelerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, fizik öğretmen adaylarının ortaöğretim fizik dersi konularım ne ölçüde bildikleri, ortaöğretim fizik konularındaki bilgi seviyeleri ile akademik basan ortalama notlan arasında paralellik olup olmadığı, üniversitelerin eğitim seviyeleri ile fizik öğretmen adaylarının eğitimleri ve öğretmenlikle ilgili görüşleri belirlendi. Araştırma, Türkiye'de bulunan sekiz üniversitenin eğitim fakültesi fizik eğitimi anabilim dalı son sınıfında (9. dönem) okuyan 158 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmacı tarafından, fizik öğretmen adaylarının ortaöğretim fizik konularındaki yeterliliklerini belirleyebilmek için kırk sekiz sorudan oluşan fizik bilgi testi; eğitim ile ilgili görüşlerini belirleyebilmek için ise on sorudan oluşan bir anket hazırlandı. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile değerlendirildi.Uygulanan bilgi testi sonucunda fizik öğretmen adaylarının ortaöğretim fizik konularında yetersiz olduğu; çalışmaya katılan 158 fizik öğretmen adayından sadece 18'nin test basan notunun akademik basan ortalama notundan yüksek ya da eşit, geriye kalan 140 öğretmen adayının ise test basan notlarının akademik basan ortalama notlarından düşük olduğu belirlendi. Dolayısıyla fizik öğretmen adaylarının ortaöğretim fizik konularındaki başarıları ile akademik başarıları arasında bir paralellik bulunmadığı ve eğitim fakültelerinin yetersiz olduğu ortaöğretim fizik konulan ortaya çıkarıldı.Ayrıca uygulanan anket sonucundan da fizik öğretmen adaylarının eğitim ile ilgili görüşleri belirlendi. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı teklifler sunuldu. 11 ABSTRACT In this research, how much physics teacher candidates know about the subjects of intermediate education physics lesson, whether there is a parallelism or not between their knowledge level about intermediate education physics subjects and their academic success average, the level of university education, training of physics teacher candidates, and their opinions about being a well qualified teacher are determined. The research comprises 158 last year students of education faculty of physics education department in 8 universities in Turkey. To determine the physics teacher candidates capability in intermediate education physics subjects 48 questions about physics knowledge tests, and to determine the students opinions about education the survey consisting 10 questions are prepared by the researcher. The raw data of this survey are evaluated by utilizing SPSS statistical package programmed. By means of the results achieved, it has been seen that the physics teacher candidates are not sufficient for intermediate education physics subjects; only 18 of all physics teacher candidates ( 158 ) taking place in this survey get greater or some equal points than undergraduate cumulative while the other 140 teacher candidates taking lower grades than undergraduate cumulative. Thus, it can be concluded that there is no relation between the success on the intermediate physics subjects with academicals success and the intermediate physics subjects which are not taught sufficiently in education faculties have been determined. In addition, the opinions of the physics teacher candidates about education are obtained from the survey and some proposals are presented at the light of the results.
Collections