İlköğretim okullarındaki özengen müzik eğitiminin öğrencilerin müziksel davranışlarına yansımasına ilişkin öğrenci ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İLKÖĞRETİM OKULLARINDA VERİLEN ÖZENGEN MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERİN MÜZİKSEL DAVRANIŞLARINA YANSIMASINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) ELVAN ERGÜN GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ankara 2003 ÖZET Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki özengen müzik eğitiminin, öğrencilerin müziksel davranışlarına yansımasına ilişkin öğrenci ve veli görüşlerini tespit ederek, ilköğretim okullarında genel müzik eğitimini destekleyici nitelikte verilen, özengen müzik eğitiminin, öğrencilerin müziksel davranışlarına yansımalarına dair var olabilecek problemlere ilişkin öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, betimsel bir araştırma olup, `kaynak tarama` ve `anket uygulama` yöntemleriyle hazırlanmış, anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür. Araştırmanın evrenini, Ankara' daki ilköğretim okullarında, özengen müzik eğitimi kurslarına, çalışmalarına katılan öğrenciler ve velileri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, ilköğretim okullarında verilen özengen müzik eğitiminin, öğrencilerin müziksel kişilik kazanma eğitimlerine, müziksel bilgilenme, dinleme ve müziksel işitme-okuma-yazma eğitimlerine bunların yanı sıra, müziksel etkileşimde bulunma eğitimlerine de büyük ölçüde yarar sağladığı sonuçlarına ulaşılmış ve varılan sonuçlara ilişkin olarak daha etkili bir özengen müzik eğitimi için öğrencilerin motive edilmesi, yönlendirilmesi gerektiğine ilişkin öneriler geliştirilmişti. Sayfa Adedi: 69 Tez Yöneticisi: Doç. Yılmaz ŞENDURUR 11 EXAMINATION OF THE REFLECTION OF AMATEUR MUSICAL EDUCATION GIVEN AT ELEMENTARY SCHOOLS ON MUSICAL BEHAVIORS OF THE STUDENTS BY DETERMİNİNG THE IDEAS OF THE STUDENTS AND THEİR PARENTS (Master Thesis) ELVAN ERGÜN GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF EDUCATIONAL SCDXNCES Ankara 2003 ABSTRACT This research was prepared for the purpose of determining how the amateur music education given at elemantary schools and supporting the general musical education reflects on the musical behaviors of the students by determining the ideas of the students and their parents regarding the reflection of the amateur music education at elemantary schools on the musical behaviors of the students, and presenting offers in this direction. This research is a descriptive research and the data, prepared by using`searching source` and `applying questionnaire` methods, which are obtained by questionnaires, were turned into frequency and percentage tables. The students who attended to amateur music education courses and studies at the elemantary schools in Ankara and their guardians constitute the scope of the research. At the end of the research, it was concluded that the amateur music education given at elemantary schools were largely useful for the educations of the students for musical interaction as well as their education for earning musical character, musical information, listening and musical hearing-reading-writaig educations, and the suggestions like that it is necessary to motivate and guide the students for a more effective amateur music education were developed. Number of Pages; 69 Advisor : öpç. Yılmaz ŞENDUSSJR
Collections