Orta öğretim okullarında lise 2. sınıf öğrencilerinin elektrokimya konularındaki eksikliklerin ve yanlış kavramların tespiti ve bunların giderilmesi için önerilen laboratuvar yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, lise ikinci sınıfında okutulan elektrokimya konularındaki eksikliklerin, yanlış kavramların tespiti ve giderilmesine yönelik bir araştırmadır. Elektrokimya konusundaki eksik ve yanlış kavramları tespit edebilmek için Ankara Özel Samanyolu Lisesinde, lise üçüncü sınıfında okuyan öğrencilere, sahip oldukları bilgilerin tespitine yönelik bilgi testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları kısaca şöyle özetlenebilir: Yaptığımız bilgi testi sonucu öğrencilerin indirgenme ve yükseltgenme reaksiyonlarını karıştırdıkları, anot ve katot reaksiyonlarını tespit etmekte güçlük çektikleri, elektroliz hücresi ve piller arasındaki farkları kavrayamadıkları ve elektron aktarımı prosesini anlayamadıkları ortaya çıkmıştır. Bu yanlış kavramların göz önünde tutulduğu, eksik konuların da dahil edildiği bir program geliştirilmiş ve bu programın mevcut programdan daha başarılı olacağının tespitine çalışılmıştır. Elektrokimya konularında mevcut müfredat son derece yetersiz olup öğrencide yanlış kavramalara ve yetersiz bilgilenmeye sebep olmaktadır. Biz tezde bu hususların iyileştirilmesi için önerilerde bulunduk. Öğrencilerin konuyu detaylı bir şekilde analiz etme yerine; ezberlemekle yetindiklerini gördük. Bu yüzden elektrokimya konularının öğretiminin mutlaka ilgili deneylerle desteklenmesi görüşündeyiz. m ABSTRACT The purpose of this study is to determine the deficiencies and misconceptions related to the electro chemistry subjects that have been taught in the second year of the high school and make proposal for their elimination There was a pre test which was applied to the third year students of Ankara Samanyolu High Schools in order to determine their misconceptions related to electrochemistry subjects The results of the study are the following : The misconceptions of the students related to the electrochemistry were that the students have great confusion about the reduction and oxidation reactions, have difficultly in determination of anode and cathode reactions, don't understand the difference between the piles and electrolysis cells and the electron transfer at the related electrodes. The current teaching curricula was observed to be highly inadequate and cause misconceptions and insufficient learning of the electrochemical subjects. We tried to make proposals to ameliorate the curricula related to electrochemical subjects. It was observed that the students memorize the concepts rather than their in depth analysis with the current method. We also recommend that the teaching of electrochemical subjects should definitely be coupled with relevant experiments
Collections