Hazır giyim işletmelerinde çalışan tasarımcıların eğitim sürecinde kazandıkları bilgi ve becerilerini işletmelerde uygulama durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türk ekonomisinin tel kemiğini teşkil eden hazır giyim sektörünün dünya pazarında rekabet gücünü koruyabilmesi, iyi yetişmiş moda tasarımcılarının çabalarına bağlıdır. Bu araştırma ile tasarımcıların eğitim düzeyleri, aldıkları tasarım eğitimleri ile işletmelerdeki uygulamalar arasındaki farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma beş aşamadan oluşmuştur. İlk bölümde, hazır giyim sektörü hakkında bilgi verilmiş, hazır giyimin üretim aşamaları, hazar giyim ihracat ve ithalat oranlan belirtilmiştir. Yine bu bölümde Türkiye'de giysi tasarımcısı yetiştiren eğitim öğretim kurumlan hakkında bilgiler verilmiştir. Ayrıca araştırmanın amacı, önemi, alt problemler, sayıltılar, sınırlılıklar, araştırma ile ilgili tanımlar bu bölümde yer almıştır. İkinci bölümde giysi tasarımı, giysi tasarımım oluşturan öğe ve prensipler, giysi tasarımına etki eden faktörler, moda ve giyim ilişkisi, giysi tasarım aşamaları ve ilgili araştırmalar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi açıklanmıştır. Bu amaçla araştırmanın evren ve örneklemi, veri toplama teknikleri ve veri çözümleme tekniği hakkında bilgiler sunulmuştur. Dördüncü bölümde verilere dayalı frekans tabloları oluşturulmuştur. Ayrıca bu tablolarla ilgili bulgular ve yorumlara yer verilmiştir. Araştırmanın beşinci ve son bölümünde sonuç ve öneriler yer almaktadır. Araştırmanın sonucunda özetle; giysi tasarımcıları model tasannu yaparken kendi basanlarım yetersiz görmedikleri, işletmelerinde uygulanan model tasarım aşamalarım gerçekleştirme çalışmalarım genelde uyumlu buldukları, işverenin model11 tasannu çalışmalarına yeterince zaman ve bütçe ayırmadığı, model uygulama ve model çizimi konusunda eğitime ihtiyaç duydukları ve okul ve işyerlerinde model tasannu uygulamaları arasında büyük oranda fark olduğu şeklinde görüşler belirtmişlerdir. m ABSTRACT For protecting competition power of ready-made clothing sector that constructs Turkish economy's basis in world market, it is depended on well trained fashion designers' efforts. This research examines education levels and differences between design education and design application in enterprises. The research made up five stages. In the first chapter; the knowledge about ready-made clothing sector has been given, production stages of ready-made clothing and import and export rates of ready-made clothing have been indicated. Moreover the knowledge has been given about education institutions that training clothing designers in Turkey. And lastly short knowledge has been given about the aim, importance, hypothesis, limitations, and definitions of the research. In the second chapter; clothing design, principles of clothing design, actors that effect clothing design, fashion and clothing relation, clothing design steps and related works have been taken up. In the third chapter; methods and techniques applied in this research are explained. For tins reason, the knowledge about research population, sample, data collecting and analyzing techniques introduced. In the fourth chapter; by evaluating data mat are appeared in the conclusion of research, the tables were constructed. Moreover, related with this tables conclusions and remarks have been explained. In the fifth and the last chapter of this research; called conclusion and suggestions, comments and suggestions were made based on findings. In summary; clothing designers has indicated below views: they see their achievement insufficient while making model design, they generally see that worksIV of realizing model design stages are sufficient, they believe that the patron has been given insufficient time and money for model design works, they need education in model application and model drawing. Lastly they believe that there is a big difference between model design applications in school and workplace.
Collections