İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi genetik ünitesi DNA Watson Crick Modelinin sınıf içi uygulamalarla kavratılmasının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `ilköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersi `Genetik` Ünitesi DNA Watson Crick Modelinin Sınıf İçi Uygulamalarla Kavratılmasının Öğrenci Başarısına Etkisi` adlı bu araştırma, ilköğretim okullarındaki öğrencilerin Fen Bilgisi derslerindeki basanlarım arttırmak için sınıf içinde uygulanan, öğrenciyi merkeze alan, rol oynama ve oyunların etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara ili şehir merkezinde bulunan Ülkü Akın İlköğretim Okulu ile Ahmet Barındırır İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Araştırmada her iki ilköğretim okulundan şans yoluyla ikişer, sekizinci sınıf şubesi seçilmiştir. Her bir okulda bir kontrol ve bir de deney grubu oluşturulmuştur. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu, deneysel desen uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak basan testi ve tutum ölçeği geliştirilmiştir. Basan testinden elde edilen veriler ilişkisiz gruplar için T-Testi istatistik tekniği ile incelenmiştir. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler yüzde- frekans dağılımıyla incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, genetik ünitesi DNA-Watson Crick modelinin öğretiminde sınıf içi uygulamaların (Rol Oynama ve Oyunlar), geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. ABSTRACT This research, named as `Primary School 8th Degree Science Lessons `Genetics` Chapter Effect of Comprehension of DNA Watson-Crick Model With In- class Applications To Student Success` accomplished in order to examine the in-class games and role playing activities that place the student at the center increase students success in the science lessons. Research is carried out in Ülkü Akın Primary School and Ahmet Barındırır Primary School located in the center of Ankara city. Two eight degree classes are randomly selected from each school. One control and one experiment group is formed in each school. Experimental pattern is applied with pre-test post-test control group. As the data collection tool for the research, success test and attitude scale is developed. Data obtained from the success test are examined with the T-Test statistical technique for irrelated groups. Data obtained from the attitude scale are examined from using percent frequency distribution. As a consequence obtained from the analysis of the obtained data, in the instruction of genetics chapter, DNA- Watson Crick Model, in-class applications (games and role playing activities), is more effective than the traditional instruction method.
Collections