Orta öğretim kurumları (lise 1) coğrafya programında yeralan toprak konularının öğretiminde yöntem ve araç-gereçlerin kullanımının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XI ÖZET Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Lise birinci sınıf coğrafya derslerinde yer alan Toprak konularının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçlerin ne derece etkili kullanıldığını belirlemektir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Geliştirilen anket, Ankara ili Çankaya ve Mamak ilçelerinde bulunan Anıttepe Lisesi, Başkent Lisesi, Çağrıbey Anadolu Lisesi ve Cumhuriyet Anadolu Liselerinde öğrenim gören ve random yöntemle seçilen toplam 377 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri çözümlenirken t- testi yapılmış; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Coğrafya derslerinde toprak konularının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve araç-gerece ilişkin öğrencilerin görüşleri, en yüksek düzeyde gerçekleşen maddelerin, `Öğretmen, konuları anlatırken açık ve anlaşılır cümleler kurmaktadır` ve `Öğretmen, yanlış verdiğiniz cevaplan düzeltir` olduğunu göstermiştir. En düşük düzeyde gerçekleşen maddelerin ise sırasıyla `öğretmen konuyu anlatırken bilgisayardan yararlanır` `Öğretmen konuyu daha iyi anlayabilmeniz için sizleri geziye götürür` ve `Öğretmen, derslerde TV ve Videodan yararlanır` ifadeleri olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin Lise birinci sınıf Toprak konularının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve araç-gerece ilişkin 34 maddeden oluşan ölçme aracındaki öğrenci görüşlerinden 5 tanesi öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterirken 29 maddede anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyete göre farklılaşan maddelerden; `Öğretmen, konulan anlatırken açık ve anlaşılır cümleler kurmaktadır` maddesinde kız öğrencilerin lehine, `Öğretmen, toprak konularının öğretiminde derse hazırlık yapılması ve çalışma alışkanlığı kazandırması için ilgili konularda ödev verir` ifadesinde erkek öğrencilerin lehine, `Öğretmen, ödevleri kontrol eder (Ödev veriyorsa cevaplandırın)` maddesinde erkek öğrencilerin lehine, `Öğretmen, yanlış verdiğiniz cevaplan düzeltir` ifadesinde kız öğrencilerin lehine, `Öğretmen, konulan işlerken sizlerin doğrudan yaşayarak ve duyu organlarınızı kullanarakXII öğrenmenize olanak sağlar` maddesinde ise erkek öğrencilerin lehine anlamlı farklılık göstermiştir. XIII SUMMARY Purpose of this research is to determine to what degree the methods, techniques and tools-apparatuses have been used effectively on teaching of soil as included in geography courses in grade- 1 of High School. A questionnaire developed by the researcher has been used as the data gathering instrument. The questionnaire so developed has been implemented to total 377 students who were randomly selected among students of Amttepe High School, Başkent High School, Çağrıbey Anadolu High School and Cumhuriyet Anadolu High School at Çankaya and Mamak Districts of Ankara Province. In solving the sub-problems of the research t-test has been applied; frequency, percentage and arithmetical average values have been used. In geography courses, views of students on the method, technique and tool- apparatuses used on subjects of soil have shown that the items which were realized at the highest point were the feet that `Teacher uses clear and comprehensible sentences while narrating the subject` and `teacher corrects your incorrect answers`. The items that have been realized at the lowest level however revealed respectively the fallowing statements: `Teacher takes you trips to ensure your best understanding of the subject` and `Teacher takes advantage of TV and Video at courses` 5 of views of students in the test instrument consisting of 34 items related with the method, technique and tools-apparatuses used in teaching of subjects of soil in grade - 1 of high school have shown a meaningful difference according to sex of students but in 29 items no significant difference has been found. Of the items which have become different in referens to sexes, the fallowing meaningful differences have been shown : in the item reading as `Teacher uses clear and comprehensible sentences while narrating the subjects` in favor of girls, in the item reading as `Teacher gives hamework on subjects of soil for preparation of the lessons and getting accustomed to study lessons on related subjects` in favor of boys, in the statement as `Teacher checks home works (if home work is given it must be answered)` in favor of boys, in the statement as `while dealing with the subject teacher makes you to be able to learn the subject by your direct living and using your sense organs in favor of boy students. X£.YtKSOÛ6ttTÎMianH)U.otfteAjreevo» mag
Collections