İlköğretim okulu 7. sınıf sosyal bilgiler dersi kavramlarının kazanılmışlık düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Alan araştırması niteliği taşıyan bu çalışma; giriş, bulgular ve yorumlar, Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kavram öğretimi, sonuç ve teklifler olmak üzere dört ana bölümden oluşmuştur. Bu çalışmanın amaçlan; 1. İlköğretim Okulu 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kavramlarının anlama, seçip işaretleme, örnekleme, eşleştirme, tamamlama bakımından 8. sınıf öğrencilerince ne derecede kazanıldığını saptamak, 2. Kavramların kazanılmasında, eğitim araçlarından İlköğretim Okulu 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında öğrencileri zorlayan etkenleri saptamak, 3. Kavramların kazanılmasında anlama, seçip işaretleme, örnekleme, eşleştirme, tamamlama ve ders kitaplarının niteliklerine yönelik program ve ders kitabı hazırlama, geliştirme konularında önerilerde bulunmaktır. Bu araştırmada kullanılacak bilgileri toplamak üzere Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda öngörülen her üniteye ait ` ünitesinde geçen kavramların anlam bilgisi` amacı davranışlarla tanımlanmış, davranışlarda geçen kavramlar listelenmiştir. Diğer taraftan 2002 - 2003 öğretim yılında ilköğretim okullarında eğitim aracı olarak kullanılan 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan kavramlar tarama yöntemi ile listelenmiştir. Bu liste dikkate alınarak veri toplama aracı hazırlanmıştır. Veri toplama aracı 2002 - 2003 öğretim yılında Kastamonu il merkezinde eğitim-öğretime açık bulunan 20 ilköğretim okuluna ( 545 öğrenciye) uygulanmış ve elde edilen bulgular bilimsel yönteme uygun yorumlanmştır. Araştırmanın sonuçları; İlköğretim Okulu 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kavramlarının yeterince kazanılmadığım, ders kitaplarında kavramların öğrencilerin bilişsel düzeylerine göre verilmediğini, bu konuda herhangi bir model ve anlayışın bulunmadığını göstermiştir. Fatma ÜLGER 11 SUMMARY This study being an area study in nature is composed of four parts, namely; introduction, findings and comments, teaching of consept in social sciences course books, conclusions and proposals. The purposes of this study are as follows; 1- To determine to which extent the concepts of the elemantary Social Sciences Course of the Grade 7 were acquired by pupils of Grade, 2- To determine which factors created difficulty in elemantry Social Sciences Course book of the Grade 7 as an education tool, 3- To put forward proposals for issues such as selecting and marking, sampling, matching, completing and preparing and developing programme and course books in accordance with the features of a course book. In order to collect information to be utilised in this study, the objective `knowledge of definitions in the section` belonging to each unit was listed with the consepts denoted in behaviours. The consepts mentioned in the Social Sciences Course book for Grade 7 which is used as an educational tool in 2002 - 2003 academic year were listed by the method of scanning. Data collection means were prepared by taking into account this list. Data collection means were administered to 20 Primary schools ( 545 pupils ) in 2002 - 2003 academic year in Kastamonu province centre being open to teaching and education and findings of the study were interpreted in harmony with scientific method. The results of the study demonstrated that the concepts of the elemantary Social Sciences Course of the Grade 7 were not comprehended adequately, concepts in the course books wre not taught by considering the cognitive levels of the pupils and there was not a model or an understanding for the matter in question. Fatma ÜLGER
Collections