Öğrenme stilleri ve 4mat yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın temel amacı; 4MAT J^etim.modelinin diziler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarılarına ve matematiğe_yönelik tutumlarma etkisini incelemektir. Ayrıca, araştırmada; öğrencilerin öğrenme stilleri, ile matematik dersindekr başanlan arasındaki ilişkinin ve öğrenme stilleri ile matematik dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama ve deneysel olarak iki boyutta yapılmıştır. Araştırmanın tarama boyutu için hazırlanan ölçekler (matematik tutum ölçeği, matematik basan testi, öğrenme stili envanteri, öğrenme stillerine dayalı öğretim düzeyini belirleme ölçeği) Ankara merkez ilçe sınırları içindeki sekiz resmi genel lisede 500 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veri analizleri sonucunda elde edilen bulgulardan öğrencilerin yandan fazlasının matematik dersine yönelik olumlu tutum içinde olduklan, buna rağmen aynı öğrencilere uygulanan matematik basan testi sonucunda öğrencilerin beşte üçünden fazlasmm (%68,4) matematik dersinden başansız olduklan görülmüştür. Öğrencilerin öğrenme stilleri Kolb (1985) tarafından geliştirilen öğrenme stili envanteri uygulanarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yandan fazlasmm (%54,2) analitik öğrenen, çeyrekten biraz fazlasmm (%26,1) sağ duyulu öğrenen, çok az bir kısmının imgesel öğrenen (%13,9) ve dinamik öğrenen (%5,8) olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri ile matematiğe yönelik tutum puanlan arasındaki ilişki incelenmiş, birinci tip öğrenenler ile ikinci tip öğrenenlerin tutum puanlan arasında ve birinci tip öğrenenler ile üçüncü tip öğrenenlerin tutum puanlan arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu farklılığın ikinci tip öğrenenler ve üçüncü tip öğrenenler lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri ile matematik basan puanlan arasındaki ilişki incelenmiş, birinci tip öğrenenler ile üçüncü tip öğrenenlerin basan puanlan arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu farklılığın üçüncü tip öğrenenler lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunun matematik dersine yönelik olumlu tutum içinde olmalarına rağmen matematik dersinden başansız olmalarının ardından okullarda öğrenme stillerine uygunü öğretimin yapılıp yapılmadığı incelenmek istenmiştir. Uygulanan öğrenme stillerine dayalı öğretim düzeyini belirleme ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde, matematik öğetoenlerinin`flenelde öğrenme stillerini dikkate alan bir öğretim yapmadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın deneysel boyutu 75 onuncu sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Bunun için 38 öğrenci deney grubunda, 37 öğrenci kontrol grubunda yer almıştır. Deney ve kontrol gruplarının başlangıçta tutum puanları arasında ve ön test puanlan arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Deney grubuna 4 MAT öğretim modeline göre hazırlanan planda diziler konusu öğretilmiş, kontrol grubuna geleneksel öğretim uygulanmıştır. 3,5 haftalık uygulama sonucunda öğrencilere son test ve son tutum ölçeği uygulanmış, sonuçlar t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Grupların son test puanlan arasmda deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<.001). Gruplann son tutum puanlan arasında da deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (p<.05). m ABSTRACT The main purpose of this study was to investigate the effects of 4MAT instructional system on students' achievement and their attitudes towards mathematics in teaching of sequences. In addition to this, the study aimed to examine relationship between student's learning styles and their achievement on mathematics course and finally, relationship between student's learning styles and their attitudes towards mathematics. The model of the study consists of two main parts, namely survey method and experimental design. In the survey part of the study, the instruments (mathematics attitude scale, achievement test, learning style inventory, scale for level of teaching based on learning styles) were administered to 500 students in various high schools in Ankara. Results of data analysis indicated that more than half of students had positive attitudes towards mathematics. However, more than third five (68,4%) failed to mathematics according to the mathematics achievement test which was prepared for this study. Learning styles of students were determined by Learning Style Inventory which was developed by Kolb (1985). The findings indicated that more than half of the students (54,2%) were analytic learners, more than a quarter of the students (26,1%) were common sense learners. Imaginative learners (13,9%) and dynamic learners (5,8%) were a few in this study. The relationship between students' learning styles and attitudes towards mathematics was also investigated in the study. Significant differences were found between imaginative learners and analytic learners' attitudes and between imaginative learners and common sense learners' attitudes. The relationship between students' learning styles and achievement was investigated and found that there was a significant difference between imaginative learners and common sense learners' achievement. Although most of the students were in positive attitudes towards mathematics, they failed in mathematics, which motivated us to investigate whether the mathematics courses in public high schools were instructed in convenient with the student's learning styles. Scale for level ofIV teaching based on learning styles prepared for this study was administered to students and, it was seen that teachers had a little attention to students' learning styles. In the experimental design of study 75 students of tenth grade in public high school were randomly assigned to two groups: 4MAT group (experimental group) and traditional group (control group). 4MAT group consists of 38 students and control group consists of 37 students. At the begining of this study it was not found any significant difference between 4MAT and control groups' pre-test and pre- attitude. Students belong to 4MAT group were taught sequences by a plan in accordance with 4MAT instructional system whereas the control group was taught by using traditional method. The experimental study continued more than three weeks. At the end of experimental process both post-test and post-attitude survey were administered to the groups. The results of the pre- and post-tests and the attitude survey were analyzed by using t-test. Finally significant difference (p<.001) favoring the 4MAT group between the post-test of 4MAT and control groups and significant difference (p<.05) favoring the 4MAT group between the post-attitude survey of 4MAT and control groups were found.
Collections