Kız meslek liseleri el sanatları bölümünde uygulanan modüler öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Kız Meslek Liselerinin El Sanatları Bölümündeki Öğretmemerinin programda uyguladıkları derslerin modüler öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımı hakkındaki görüşlerini karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda elde edilen bulgulardan bazılarının özeti aşağıda verilmiştir. Kız Meslek Liselerinde derse giren öğretmenlerin çoğunluğunu Dekoratif Ürünler ve Çiçek anabilim dalından mezun olan öğretmenler oluşturmaktadır, bu sırayı Nakış anabilim dalı ve dokuma anabilim dalı izlemektedir. Program öğretmenlerinin makine işlemeleri ve deri derslerine girmektedirler. Öğretmenlerin çoğunluğunun 11-15 yıl aralığında görev yaptıkları sonuçlardan anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin modüler öğretim yaklaşımı ve geleneksel öğretim yaklaşımı hakkındaki görüşleri alındığında şu sonuçlar ortaya çıkmıştır: Her iki programın da amaçlarının niteliklerini karşılaştırdıklarında modüler öğretim yaklaşımmdaki niteliklerin az yeterli, geleneksel öğretim yaklaşımındaki niteliklerin ise yeterli olduğu görüşünü ifade etmişlerdir. Öğretmenler içerik boyutunda nitelikleri karşılaştırdıklarında modüler öğretim yaklaşmımdaki niteliklerin az yeterli, geleneksel öğretim yaklaşımındaki niteliklerin ise yeterli olduğu belirtmişlerdir. Öğretimin uygulanmasını, karşılaştırdiklannda modüler öğretim yaklaşmımdaki niteliklerin az yeterli, geleneksel öğretim yaklaşmımdaki niteliklerin ise yeterli olduğu ortaya çıkmıştır.Öğretmenler bilgiye dönük değerlendirme boyutunda nitelikleri karşılaşürdıklarmda modüler öğretim yaklaşrrmndaki niteliklerin az yeterli, geleneksel öğretim yaklaşmnndaki niteliklerin ise yeterli olduğu, beceriye dönük değerlendirme boyutunda nitelikleri karşılaştırdıklarında her iki programda da yeterliliğin az olduğunu ifade etmişlerdir. Öretmenler her iki programda da eğitimde sorunlarla karşılaştıklarmı belirtmişlerdir. Bu bulgularla modüler öğretim yaklaşımı ve geleneksel öğretim yaklaşımı karşılaştırdığında, modüler öğretim yaklaşımında problemler olduğunu görülüyor bu nedenle geleneksel öğretim yaklaşımım öğretmenler daha başarılı buluyor. SUMMARY The objective of this research is to determine and compare general opinions between the modular teaching approach and the traditional teaching approach of the schedules, which are applied by the teacher's of Girl High Schools, Handicraft Department in their classes. Some of the findings obtained in this research within the scope of this objective are summarized below. The majority of the teachers in Girl High Schools are graduates of Decorative Products and Flower Departments; whereas the graduates of Embroidery and Textile Departments are the second. These program teachers thought `Embroidery with Machines` and `Leather` courses. The result of this research indicated that most of the teachers have a carrier of 1 1 to 15 years as a teacher. Teachers' opinions about the modular teaching approach and the traditional teaching approach are that: When comparison of the scope characteristics of the both programs, the teachers declared that the characteristics of modular teaching approach are less satisfactory and the characteristics of traditional teaching approach are significant. The teachers have compared the characteristics on the content basis they have stated that the characteristics of modular teaching approach are less satisfactory and the characteristics of traditional teaching approach are significant. As they have compared the application of the education it has been stated that the characteristics of modular teaching approach are less satisfactory and the characteristics of traditional teaching approach are significant. As the teachers have compared the characteristics on the assesment of information basis, they have found the characteristics of modular teaching approach less satisfactory and the characteristics of traditional teaching approach significant; IIIand as they have compared the characteristics on skill basis, they have stated that both of the programs are less significant. The teachers have also stated that they have encountered educational problems in both of the programs. With this findings when modular teaching approach and traditional teaching approach are compared, the modular teaching approach seems to bear problems, and for this reason the teachers find the traditional teaching approach more successful. IV
Collections