Örgüt içi eğitim kapsamında etkin takım yapılarının oluşturulması sürecinde etkili liderliğin rolü (Ankara`da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Etkin takımlar; ortak ve değerli bir hedef ya da göreve adapte olan, gerçekleştirmesi için belirli roller ve fonksiyonlar verilen, sınırlı üyelik süreleri olan, birbirleriyle etkileşimde bulunarak uyum içerisinde çalışan iki yada daha fazla kişiden oluşan seçkin bir topluluktur. Etkili liderlik ise; `örgütte değişen çevre koşullarının gereklerine uygun bir dönüşüm süreci başlatarak yapıyı harekete geçirme, saygınlık, güven ve cesaret uyandırma, kişilik özellikleri yardımıyla izleyicilerin inanç, tutum ve değerlerini etkileyerek örgütün misyon ve amaçlarının benimsetilmesini sağlama` olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırma, organizasyonlarda yaygın olarak kullanılan takım yapılarının oluşum sürecinde ve etkinliğe ulaşımında etkili liderlerin rolünü ortaya koyarak otel işletmelerinde uygulanabilirliğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde etkinlik kavramı açıklanarak takım ve etkin takımlar hakkında bilgi verilmiş, ikinci bölümde; etkililik kavramı ve etkili liderlik açıklanarak liderlik tarzları ve geçmişten günümüze liderlik teorilerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise etkili takım liderliği ve etkin takım yapılarındaki rolü incelenerek, lider takım etkileşimi ve liderin takım etkinliğindeki rolü ele alınmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünü Ankara'da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerine anket uygulanarak elde edilen verilerin analizi oluşturmaktadır. Veriler SPSS 10.0 paket programı kullanılarak analize tabi tutulmuştur. Araştırma; Etkili takım liderliği ile takımların etkinliği arasında doğrusal bir ilişki olduğu savını doğrulayarak, örgütlerde hizmet içi eğitim kapsamında etkin takım yapılarının oluşturulması sürecinde etkili liderliğin önemli bir unsur olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Etkin Takımlar, Etkili Liderlik, Otel İşletmeleri. ABSTRACT Active teams are distinguished groups consisting of two or more people working harmoniously in interaction and adaptable to common and estimable object or duty, with certain roles and functions to fulfil and with limited membership period. As for effective leadership, it is defined as `starting an orientation process in the organization due to the changing environmental conditions, awakening respect, reliance and courage, ensuring the adoption of the aim and mission of the organization by influencing individual's beliefs, attitudes and values with the help of personal attributes`. This study examines the roles of effective leaders in being active and the establishment of team structures in organizations and how this can be applied to hotel business. The study is composed of four parts. In the first part, the activity term has been explained and information about active teams has been laid down, in the second part, effectivenss and effective leadership and theories about leadership from past to today have been examined. In the third part, effective team leadership and its role in active teams are subject of study, at the same time leader team relation and the role of the leader in team activity have been examined. Finally, in the fourth part, questionnaires applied to 4-star and 5-star hotels in Ankara have been analysed. The data has been analysed by SPSS 10.0 package programme. This study proves that there is a direct realitonship between effective team leadership and team activities and that during in-service trainings in organizations effective leadership plays an important role in the establishment of active teams. KEY WORDS: Active Teams, Effective Leadership, Hotel Operation
Collections