Türkiye ve Arnavutluk`taki orta öğretim kurumlarının örgüt kültürünün karşılaştırılması (Vlora ve Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ile, Vlora ve Ankara illerindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü boyutlarından olan sosyalleşme, iletişim ve karar verme süreci ile ilgili algılama düzeyleri arasında anlamlı farklılıkların ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi olarak, Vlora ve Ankara liselerinde görev yapan 306 öğretmen alınmıştır ve 306 anketin istatistiksel değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Birinci bölüm kişisel bilgilerden, ikinci bölüm ise örgüt kültürü boyutlarından olan sosyalleşme, iletişim ve karar verme sürecine olan algıları ölçmeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Anketin uygulanması sonrası, elde edilen verilerin analizi için SPSS 11.0 paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin kıdem, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, okul türü, kıdem ve çalıştıkları okullardaki kıdeme göre dağılımlarında N (Sayı) ve % (Yüzde) kullanılmıştır. İletişim, sosyalleşme ve karar verme süreçlerinde ise maddelere ilişkin görüşlerin dağılımında frekans (f) ve yüzde (%), ayrıca her maddeye ait aritmetik ortalama ( X ) değerleri verilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Arnavut ve Türk öğretmenlerin algılan ayrı ayrı değerlendirildiğinde; sosyalleşme, iletişim ve karar verme süreçlerinin algılama düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Aynı zamanda, bu üç boyutun bağımsız değişkenlerine göre ülkeler ayrı ayrı incelendiğinde de anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Arnavutluk ve Türkiye'deki öğretmenlerin algılan birlikte kıyaslandığında ise, anlamlı farklılık görülmüştür. Arnavut öğretmenlerin iletişim, sosyalleşme ve karar verme boyutlarına ilişkin algılan Türk öğretmenlere oranla daha olumludur. Her iki ülke öğretmenlerinin ortak algılan incelendiğinde, cinsiyet, yaş, okul türü, kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülmemektedir. m ABSTRACT The aim of this research is to examine the differences of Turkish and Albanian high schools teachers perceptions about organizational culture dimensions (socialization, communication and decision making). The cope of this study is carried out in some schools in Ankara and Vlora cities. By the aid of teachers and directors alike, 306 questionnaire are statistically evaluated. Questionnaires consisting of 32 questions are used to collect the information used in the research. The parts of the questionnaire consisted of the questions with regard to personal information take place in the first part, the questions according to the teachers perception about the organizational culture dimensions (socialization, communication and decision making dimensions) take place in the second part of the questionnaire. In the analysis of the data is used SPSS packet programe. In according to the teachers seniority, seniority in functional school, gender, age, education and teachers existent school type of dispersions is used N (Number) and % (Percentage). In according to the socialization, communication and decision making dimensions views dispersions is used Frequency (f) and Percentage (%) and for all the questions is given arithmetic average (x). As a result; there is no meaningful difference in the perceptions of socialization, communication and decision making when Turkish and Albanian teachers perceptions are appreciated in individual. Also, there is no meaningful difference in the perceptions of socialization, communication and decision making when Turkish and Albanian teachers perceptions according to the independet variables.
Collections