Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerledirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARININ ÖRNEK ÜLKELER KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri) ( Doktora Tezi ) Gürsoy MERİÇ GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 2004, 263 sayfa Bu çalışmanın amacı son yıllarda oldukça ön plana çıkan Fen Bilgisi Eğitimini geliştirme çabalan kapsamında Fen Bilgisi öğretmenini yetiştirme alanına bir katkı sağlamaktır. Japonya, Amerika, İngiltere gibi gelişmiş, eğitim sistemlerinde sürekli yenilikler gerçekleştiren ülkelerle gelişmekte olan Türkiye'de Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programlan karşılaştınlmıştır. Çalışma kapsamında ; ülke ve dünya literatüründe çeşitli kaynaklardan ulaşılan makale, tez, bildiri ve raporlar incelenmiş, çalışmanın içeriğine ilişkin her nokta dikkate alınarak çok geniş çaplı bir doküman oluşturulmuştur.VI Çalışma temel bir araştırma niteliğindedir. Yapıldığı çevre ve ortam açısından alan araştırması olarak nitelendirilebilir. Alan araştırmaları günlük hayatın içinde yer alan araştırmalardır. Bu araştırma aynı zamanda betimleme yöntemi ile yapılan bir Vak'a incelemesi olarak düşünülmelidir. Çünkü bazı ülkelere ait Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirmeye ilişkin belli bir eğitim durumunu irdelemektedir. Araştırma 2002- 2003, 2003-2004 Öğretim yılları içerisinde ulusal ve uluslar arası literatür incelenerek ve söz konusu ülkelerden elde edilen Fen Bilgisi öğretmeni yetiştirme programları incelenerek yapılmıştır. Belirlenen sorunlar ve çözüm önerileri dikkate alınarak, gelecekte fen eğitimine katkı sağlayabilmek amacı ile yeni bir fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programının temel noktaları önerilmiştir. Araştırma neticesinde karşılaştırma yapılan ülkelerin Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programları arasında belirli benzerlikler ve farklılıklar tespit edilmiştir. Programların aksayan yönleri, sorunlar ve avantaj sağladığı unsurlar dikkate alınarak yeni ve çağdaş bir fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programının temel nitelikleri önerilmiştir. ANAHTAR KELİMELER : Fen Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme, Program Modeli, Japonya, Amerika, İngiltere, Türkiye. VII ABSTRACT AN EVALUATION OF SCIENCE TEACHER EDUCATION PROGRAMS IN CONTEXT OF THE SAMPLE COUNTRIES `Turkey, Japan, United States, and England Samples ` ( Doctorate Thesis ) Gürsoy MERİÇ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF EDUCATIONAL SCIENCES 263 Pages, September 2004 The aim of this study is supplying a contribute; to science teacher education field with the endeavors for development of science education at recent years. The Science Teacher Education Programs of the developed countries, Japan, United States and England, which are continually realizing reforms on their education systems, and the developing country Turkey's programs were compared. Content scope of the study, the articles, theses, proceedings and reports from the various references from the literature of the country and the world were examined, than as taking into consideration of all points for the content of this study an extensive document is constructed.VIII This study is a basic research. If it was examined with the surrounding and the circumference it is a Field research. Field research's are in the context of daily life. And it can be thought as a descriptive research and a case study. Because case studies from some countries about science teacher education were evaluated as a specific case of education. This research is realized in the instruction years 2002 - 2003 and 2003 - 2004; as examining the national and international literature and the sample programs for Science Teacher Education from the sample countries. The problems and solution proposals that are determined were taken into consideration, so a new Science Teacher Education Program is proposed for an aim of contribution to future of science education. Consequently, the differences and same characteristics of Science Teacher Education programs for the compared countires were determined. The problems, inefficient dimensions, the advantages took into account and basic charcteristics of a new recent Science Teacher Education program were proposed. KEYWORDS: Science Education, Teacher Education, Program Model, Japan, United States, England, Turkey.
Collections