Keman eserlerinin eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalı programlarındaki kullanım durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KEMAN ESERLERİNİN EĞİTİM FAKÜLTELERİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI PROGRAMLARI'NDAKİ KULLANIM DURUMLARININ İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Önder MUSTUL GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ankara 2005 Bu araştırma; keman öğretim elemanları tarafından en çok tanınan ve kullanılan eserleri tespit etmek, keman dersi öğretim programına dahil edilebilecek farklı eserler ortaya çıkararak bilinmeyen bazı eserlerden de faydalanılmasını sağlamak; keman eğitimine eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anabilim dalı programlarında başlayan öğrencilere sekiz yarıyıllık süreçte hangi eserlerin ne zaman çaldırıldığım saptayıp öğrencinin gelişimi açısından öğretmenlerin bu konudaki tutumlarının sergilenmesini ve eserleri içerdikleri sağ el ve sol el keman tekniklerine göre basitten karmaşığa doğru sıralayıp keman eğitimcilerine eser seçiminde kolaylık sağlamak, öğrenciye doğru zamanda doğru eser vererek onun etkili bir şekilde keman çalmasına ve eser yorumlamasına yardımcı olmak amacı ile yapılmıştır. Bilim Kodu : Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Anahtar Kelimeler : Keman, Konçerto, Konçertino, Sonat, Sonatın, Küçük Parçalar Sayfa Adedi : 61 Tez Yöneticisi : Prof. Feridun BÜYÜKAKSOY 11 RESEARCHING USAGE OF VIOLIN WORKS AT MUSICAL TEACHING DEPARTMENTS OF EDUCATIONAL FACULTIES (Thesis For Master's Degree) Önder MUSTUL GAZI UNIVERSITY EDUCATION FACULT MUSIC EDUCATION DEPARTMENT Ankara ABSTRACT This research is prepared to determine the works which are known and used at most by the educationist of violin, to uncover different works which can be added in the schedules of education of violin and to make use of unknown works; to assign time which works are taught to the students who begin their violin education at the education of music of the department of fine arts of faculties of education during the eight mid-terms and to display teachers' attitudes to this subject by the aspect of progress of the student; to arrange order of works from easy to difficult according to the techniques of right hand and left hand they include, to help educationists of violin to pick works up and teach the appropriate work at the appropriate time to the student so that he can play the violin and interpret the work efficiently. Science Code : Fine Arts Education Department Music Teaching Department Key Words : Violin, Concerto, Concertino, Sonate, Sonatine, Short Pieces Number of Pages : 61 Adviser : Prof. Feridun BÜYÜKAKSOY
Collections