ÖSS`ye hazırlanmada ortaöğretim öğrencilerinin biyolojidersine yönelik tutumlarının incelenemsi Kırşehir il örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ortaöğretimin fen bölümünde öğrenim gören 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin ÖSS'ye hazırlanmada biyoloji dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2004-2005 eğitim öğretim yılında Kırşehir il merkezinde bulunan genel liseler, Anadolu lisesi, fen lisesi, Anadolu öğretmen lisesi ve yabancı dil ağırlıklı liselerdeki 448 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin görüşleri anket yardımıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrenci görüşlerinin tespitinde kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel bilgileri, ikinci bölümde ise biyolojiye yönelik tutum maddeleri yer almaktadır. Anketle elde edilen öğrenci görüşleri SPSS programı yardımıyla çözümlenmiş ve her bir anket maddesiyle ilgili görüşlerin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular tablo ve grafikler ile yorumlanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin biyoloji dersini diğer sayısal dersler kadar önemli buldukları, biyoloji dersinin laboratuarda işlenmesinin daha ilgi çekici olduğu, ÖSS'de çıkan biyoloji sorularım yapabilmeleri halinde sınavı kazanacaklarına inandıkları tespit edilmiştir. 11 ABSTRACT The purpose of this study was to determine the attitudes of lO.and 1 1th grade science class students towards biology course in the preparation of Turkish university entrance exam. The study was carried out on 448 students studying in the general high schools, Anatolia high schools, Anatolian teacher high school and language concentrated high schools located in Kırşehir province in 2004-2005 academic year. The views of the students were determined with the use of a questionnaire. The questionnaire consisted two parts. The first part contained the personal data of the students and the second parts were related to the attitudes of the students towards the biology. The students views related to biology were interpreted with the use of SPSS soft ware and arithmetic means and standard deviation values of each item were determined. The data were evaluated t-test and one way variance analysis. The data obtained were tabulated in Tables and plotted in charts. The evaluation of the data revealed that the students found biology course as important as the other subjects and they stated that carrying out biology lectures in labs were much more appealing and they would be successful in the university entrance examination provided that they did all the biology questions.
Collections