İşletme amaçlarına ulaşmada oyunlar teorisi iş stratejileri (Antalya-Kemer turistik otel işletmelerinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez, turizm merkezlerindeki turistik otel işletmelerinin bölgesel rekabette işbirliği yapabilmelerini Oyunlar Teorisi iş stratejileri yaklaşımlarıyla analiz etmektedir. Bir turizm merkezindeki turistik otel işletmelerinin, turizm pastasından alabilecekleri bölgesel payı büyütmek amacıyla işbirliği yapabilme durumları ve işbirliğini nasıl gerçekleştirebilecekleri tezin ana çerçevesini oluşturmaktadır. Kurulan bir oyun modeliyle temsil edilen bölgesel rekabetin kritik unsuru `bölgesel tanıtımda işbirliği/çatışma` konusu, tezin odak noktasıdır. Kurulan oyun modelinin işbirliği yönünde çözümünü teminen genişletilen tez, işletmeleri işbirliğine yönlendiren faktörleri ve işletmelerin işbirliği yapabilmelerini destekleyen işbirliği alanlarını kapsamaktadır. Turizm merkezlerindeki turistik otel işletmelerinin işbirliği yapabilme problemlerini, strateji bilimi kabul edilen Oyunlar Teorisi'nin keskin ve en can alıcı noktaya odaklanan gözlükleriyle tarayan tez, işbirliği engellerine ve bunların çözümlerine sektörün ve literatürün pek de alışık olmadığı gerçekçi bir bakış açısı sunmaktadır. Tez üç bölümden oluşmakta olup, birinci bölümde işletme amaçlarını ve Oyunlar Teorisi'ni, ikinci bölümde kısaca turizm sektörünü ve Oyunlar Teorisi yaklaşımlarıyla detaylıca turizm merkezlerindeki turistik otel işletmelerinin işbirliği yapma durumlarını açıklamaktadır. Üçüncü bölümde, Antalya-Kemer ilçesindeki turistik otel işletmelerinde yapılan araştırma bulgularını ve bulgulara ilişkin değerlendirmeleri sunmaktadır. ABSTRACT This thesis analyses the cooperating in local rivalry of touristic hotel administrations in tourism centers with the approach of Game Theories and businesses strategies. The cooperating and how to develop the cooperation of touristic hotel administrations in a tourism centre with the intention to enlarge the local share of tourism pie constitutes the main line of the thesis. The subject of cooperation / conflict in a local introduction with a set up game model as a critical element of local rivalry is focal point of the thesis. The thesis which is wined through the set up operation of game model consists of the factors which guide administrations to cooperate and the cooperating areas which support administrations to cooperate each other. The thesis which scans the problems of touristic hotel co operations to each other in tourism centers with the most effective and the most crucial focused glasses of Game Theory presents a point of view the sector and the administrative literature aren't almost used to the handicaps of cooperation and the solutions of these. The thesis consists of three main contents. The aims of business administration and The Game Theory in the first content, the tourism sector and the conditions of cooperation of touristic hotel administration in tourism centers with the detailed approach of Game Theory in the second content are presented. Finally the research findings in touristic accommodations in Antalya-Kemer and evaluations related to these findings are presented in the third content.
Collections