Halk Eğitim merkezlerinde açılan stilistik kurslarındaki eğitim etkililiğinin toplam kalite yönetim sürecinde öğrenci ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Hazır Giyim Endüstrisinin Tasarım Boyutunda kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla, MEB Çıraklık Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü ne bağlı Halk Eğitimi Merkezlerinde yürütülen; Stilistlik Kurslarının Eğitim Etkililiğinin Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen görüşleri açısından Değerlendirilmesi amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Araştırmada tarama modeline dayalı betimsel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; MEB Çıraklık ve Yaygın Eğitimi Genel Müdürlüğüne bağlı merkez ve taşra teşkilatında hizmet veren halk eğitimi merkezlerinde 2004- 2005 eğitim-öğretim yılında açılan stilistlik kurslarında görev yapan öğretmen(öğretici) ve öğrenim gören kursiyerler oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminde özellikle hazır giyim sektörünün yoğun olduğu yerler (Îstanbul-Bursa) illerinde halk eğitim merkezlerinin stilistlik kurslarına devam eden 182 kursiyer ve 20 öğretici (öğretmen) görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgulardan bazılarının özeti aşağıda verilmiştir. 1 -Kursiyerlerin çoğunluğunu bayanlar ve 16-20 yaş grubundakiler oluştururken, eğitim durumları gözlendiğinde çoğunluğunun ilköğretim ve genel lise arasında dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Kursiyerlerin çoğunluğunun Hazır Giyim sektöründe çalışmak için kursa katıldıkları tespit edilmiştir. Öğretici(öğretmen)lerin tamamına yakım bayanlardır. Mesleklerindeki toplam hizmet süreleri 1-5 yıl olanlar ve meslek lisesi mezunları çoğunluğu oluşturmaktadır. 2-Kursiyerler ve öğreticiler(öğretmen)leb, stilistlik kursu eğitim boyutunun etkiililiğine ilişkin eğitim programı içinde VI 3. For a high quality education; The students'a levels should be tested and according to the different levels, they should be educated. 4. For a high quality education; The eguipment used in stylistic courses should be developed. 5. A similar research should be done in other private or official institutions. The differences and similarities should be determined.11. Amaçlardan haberdar oldukları, kurs programının kapsamın (içeriğin) niteliklerinin ise öğrenmeyi gerçekleştirdiği tespit edilmiştir.. Öğrenme ve öğretme sureci, değerlendirme boyutunda ve kursun genel kalitesinin kriterlerini kursiyerler oldukça etkili, öğretici(öğretmen)ler kısmen etkili görmektedirler.. Kurs organizasyon nitelikleri, çok az düzeyinde, yetersiz bulunmuştur., 3- Öğretici(öğretmen)lebin ve kursiyerlerin eğitim programının etkililiğine ilişkin görüşleri arasında `t ` testi sonucunda anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulardan MEB Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı halk eğitimi merkezlerinde açılan solistlik kurslarında verilen eğitimin etkili olduğu, fakat baza aksaklıkların bulunduğu anlaşılmaktadır....711/1999 tarihli ve 2506 sayılı tebliğler dergisinde yayımlanan Toplam Kalite Yönetimi uygulama yönergesi çerçevesinde Halk Eğitim Merkezlerinde Toplam Kalite Yönetimi sürecinde uygulanan Planlı Merkez Gelişim Modeline göre kursiyer merkezli eğitim, öğretmen merkezli yönetim esastır.Burada çoğunluğu gençlerden oluşan kursiyer grubunun ve öğreticilerin kurs programı ile ilgili ortak görüşleri; öğrenme ve öğretme süreciyle ilgili gerekli sürenin azlığı, materyal- kaynak kullanımındaki sıkıntılar, araç-gereç ve donanımların yetersiz olması, teknolojik imkanlardan yararlanamamak ve program süresinin azlığıdır. Elde edilen sonuçlara göre şu önerilerde bulunulabilir; 1 -Kaliteli bir Eğitim için; Stilistlik kursu mevcut eğitim programının (kapsam- süreç-değerlendirme boyutları)geliştirilmelidir.VI 3. For a high quality education; The students'a levels should be tested and according to the different levels, they should be educated. 4. For a high quality education; The eguipment used in stylistic courses should be developed. 5. A similar research should be done in other private or official institutions. The differences and similarities should be determined.
Collections