Üstün yetenekli öğrencilerde fizik eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Bu çalışmada, Bilim Sanat Merkezlerinde üstün yetenekli öğrencilere uygulanan fizik eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmalara Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Üstün Yetenekliler Şubesi tarafından üstün yetenekli olduğu tespit edilen öğrencilerle birinci grupla ekim ayında ikinci grupla aralık ayında başlandı. Üstün yetenekli öğrencilerden fizik çalışması yapabilecek öğrenciler tespit edilerek bu öğrencilerle bireysel ve grup çalışmaları yapıldı. Çalışmalarda 3 aşamalı Purdue Modeli kullanılarak deney ve etkinlikler yapılıp ilerleyen aşamalarda öğrencilerin tek başlarına deney yapabilecekleri imkanlar hazırlandı. Yapılan her etkinlikte öğrencilere mülakat sorulan soruldu ve her öğrenci 6 kritere göre değerlendirildi. Aynı zamanda öğrenciler proje yapmaya teşvik edildi ve üzerinde çalışılan projeler değerlendirildi. Nisan ayında öğrencilerin projeleri incelenerek Bilim Sanat Merkezlerinde uygulanan üstün yetenekli öğrencilerde fizik öğretiminin öğrenciler üzerinde nasıl bir değişiklik yaptığı değerlendirildi. Veriler betimsel istatistik kullanılarak incelendi. Araştırma sonunda Kastamonu Bilim Sanat Merkezlerinde uygulanan üstün yetenekli öğrencilerde fizik eğitiminin öğrencilerde bir fark oluşturduğu görülmüştür. Anahtar kelimler: Üstün yetenekli öğrenci, proje, fizik eğitimi IV ABSTRACT The Project covers the effects of physics education the gifted students in Science and Art Center. Studies on the gifted students assesed by Ministry of Education Administration of Guidance and Counceling Service-Gifted started with first group in October and with the second in December. Among the gifted studends those who were capable of physics were chosen and individual and group work were carried out with these students. In these studies, experiments and activity were done using 3 staged Purdue Model and in the following stages situations where students can do experiments alone were set up. Interview questions were directed to students in each activity and each student was evaluated in terms of 6 criteria. They were on couraged of making projects and the projects were evaluated. Students were encouraged to produce projects and projects covered were taken into consideration. In april, students' projects were examined in Science and Art Center and it was distinguished by us that what changes the education physics on gifted students caused. The results were evaluatled by teachers themselves. At the end the research, the application of physics education on gifted students at Kastamonu Science and Art Center was found that it makes difference. At the end of the Project, it was identified that the education of physics on gifted students in Kastamonu Science and Art Center produced positive results. Key words: Gifted student, project, the education of physics.
Collections