Anadolu Medeniyetleri müzesinin interaktif CD yoluyla ilköğretim altıncı kademe öğrencilerine tanıtılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırma, interaktif CD yoluyla yapılan müze eğitimi ile klasik gezi yoluylayapılan müze eğitimi arasındaki olumlu ya da olumsuz farkları görebilmek ve interaktif CDyoluyla yapılan müze eğitiminin, ilköğretim 6. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinibelirlemek amacıyla yapılmıştır. Geleneksel müze eğitimini yansıtması amacıyla Ankara ili,Muazzez Karaçay lköğretim Okulu, 6-A sınıfı öğrencilerinden 20 öğrenci seçilmiştir.nteraktif CD yoluyla yapılan müze eğitimini yansıtması amacıyla ise yine aynı okulun 6-Bsınıfından 20 öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, yukarıda adı geçen okuldaöğrenim gören ilköğretim 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma verileri için öğrencilere 6 sorudan oluşmuş gezi ve CD gösterimi öncesi önanket uygulanmıştır. Daha sonra gezi ve gösteri sonrası 6 sorudan oluşan son anketuygulaması yapılmıştır. Toplanan anket sonuçları, sonuç değerlendirmesi için veri kaynağınıoluşturmuştur.ki test grubuna ait çocukların anket cevapları, uygulamaların çeşitlerine göredeğerlendirildiğinde iki grup çocuklarının anketlere verdikleri cevaplar çoğunlukla,bulunması gereken cevaplandırmaların altında olduğu görülmüştür. Özellikle interaktif CDgrubunda yer alan çocukların anket cevapları, çok daha tatminkâr ve dolu özelliklergöstermektedir.Anketler incelendiğinde interaktif CD öğrencilerinin, diğer gruptaki öğrencilere göreözgüveninin daha yüksek olduğu, cevaplamalarındaki çeşitliliğin daha fazla oluşundan veyanıtlama sürelerinin diğer gruptan daha kısa sürmesinden anlaşılmıştır. Geleneksel gezigrubunda yer alan öğrenciler ise genelleme yaparak ya da sadece gezi sırasında sunulankaynaklardan elde ettikleri bilgilerden cevaplandırma yaparak anketleri tamamlamışlardır. ABSTRACTThis research has been done in order to find out the difference and the positive ornegative ways in educating museum with interactive multimedya CD?s. And also to find outhow it effects in introducing museums to the primary sixth grades. For showing the effects ofthe traditional museum education there has been chosen 20 students from Muazzez KaraçayPrimary School, sixth grade. Also from the same school, another 20 student have been chosento show us the interactive CD education style. The sample of this research is the school andthe students that we mentioned in the upper part of the paragraph.For the data of the research there has been prepared 6 questioned questionnaire forusing before and after the education varieties. The consequence of this questioneries areaccepted as the sources of this research.When the answers of the two groups questionnaires have been evaluated theinteractive CD educated groups answers were as good as the traditionally educated studentgroup.When the answers of the questionnaries examinated, the interactive CD test grouphave shown more confident and asorted answers. Also the answering times wereapproximately the hâlf of the traditional education group. This group also answered thequestions only from the limited sources of the tour.
Collections