Siyasal pazarlamada kullanılan tutundurma araçlarına üniversite öğrencilerinin ilgisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyasal pazarlama, genel pazarlama tekniklerinin siyaset alanınauygulanmasıyla ortaya çıkan pazarlama türüdür. Siyasal pazarlama faaliyetleri enyoğun olarak seçim dönemlerinde kullanılmaktadır. Siyasi partiler seçimdönemlerinde düzenledikleri seçim kampanyalarında tutundurma araçlarınıkullanarak seçmen kitlelerini etkilemeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı,üniversite öğrencilerinin siyasal pazarlamada kullanılan tutundurma araçlarına olanilgi düzeylerini belirlemektir. Söz konusu amaç çerçevesinde Karadeniz TeknikÜniversitesi'nin Trabzon ilindeki dört yıllık fakültelerinde okuyan 351 öğrenciye anketuygulanmıştır. Araştırma sonucunda siyasal pazarlamada kullanılan tutundurmaaraçlarından kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha fazla etkilendikleribelirlenmiştir. Öğrencilerin siyasi tercihlerini yaparken en fazla etkilendikleritutundurma aracı televizyonda yayınlanan ve siyasi parti liderlerinin katıldığı açıkoturum programlarıdır.Anahtar Kelimeler: Siyasal Pazarlama, Siyaset, Tutundurma, Genç Seçmenler,Üniversite Öğrencileri. Political marketing is a kind of marketing emerged from the technics of generalmarketing are implemented into political area. Political maketing activities are usedintensively during the election periods. By using impact effects in their polticalcampaigns organized during the election periods, Political parties are trying to effectthe electoral body. The aim of this study is to determine the interest level of theuniversity students? towards these impact effects used in the political marketing.Within the context o this aim, a survey has been implemented to 351 studentsstudying in the four year faculties of the Blacksea Technical University in Trabzon. Atthe end of the research, its determinde that girl students are more affected from theimpact effects used in political marketing than boy students. While they make theirpolitical wishes, the most effective impact effect the students are affected are thediscussion pogrammes broadcasted in TV in which the party leaders attended.Key Words : Political Marketing, Policy, Impact Effect, Young Electors, UniversityStudents
Collections