Farklı eğitim düzeyindeki kadın tüketicilerin giyim eşyası satın alma davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma farklı eğitim düzeyindeki kadınların giyim eşyası satın alma davranışlarınıbelirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evreni Ankara ili Elmadağ ilçesindebulunan farklı öğrenim durumlarına sahip 18 yaş üzeri kadınlardır. Çalışma evrenini temsil etmeküzere örneklem olarak rasgele seçilmiş 300 kadına, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formuuygulanmıştır.Üniversite ve üstü mezunlarının giyim eşyası satın alma kararı verirken daha çok arkadaştanetkilendikleri; ilköğretim mezunlarının çocuklarından etkilendikleri; lise ve dengi okulmezunlarının ise anneden etkilendikleri belirlenmiştir. Farklı öğrenim düzeyine sahip kadınlarıngiyim eşyası satın alma kararı verirken arkadaştan, anneden ve çocuklarından etkilenmelerindegözlenen bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<.05).Kadınların çoğunluğunun ihtiyaç duydukça giyim alışverişine çıktıkları, lise ve dengi okulmezunlarının ilköğretim ve üniversite mezunlarına göre daha çok ihtiyaç duydukça, giyimalışverişine çıktıkları belirlenmiştir. Farklı öğrenim düzeyine sahip kadınların giyim alışverişineçıkma sıklıkları arasında gözlenen bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur(p>.05).lköğretim ve lise ve dengi okul mezunu kadınların üniversite ve üstü mezunu kadınlara göregiysinin fiyatını daha çok dikkate aldıkları ve yine lise ve dengi okul mezunları ile üniversite veüstü mezunu kadınların ilköğretim mezunu kadınlara göre giyim eşyasında giysinin modayıyansıtması özelliğini daha çok dikkate aldıkları görülmüştür. Öğrenim düzeylerine göre giysininfiyatını ve modayı yansıtması özelliğini dikkate almalarında gözlemlenen farkın istatistiksel anlamlıolduğu bulunmuştur (p<.05).Üniversite ve üstü mezunların daha çok giyim eşyası ile ilgili sorunla karşılaştıklarıgörülmüştür. Öğrenim düzeyine göre kadınların giyim eşyası ile ilgili sorunla karşılaşmalarındakifarklılığın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<.05).Kadınların çoğunluğunun karşılaştıkları sorunları satıcı mağazaya ilettikleri, lise ve dengiokul mezunlarının diğer mezunlara göre daha fazla sorunlarını satıcı mağazaya ilettikleribelirlenmiştir. Kadınların çoğunluğunun bazen aldığı giysiden memnun kaldığı, üniversite ve üstümezunların diğerlerine göre genel olarak aldığı giysiden daha fazla memnun kaldığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: kadın, giysi, satın alma davranışı This study has been conducted to determine the shopping behaviors of women with differenteducational backgrounds. The scope of the study is women varying in age 18 and over in Elmadağ,Ankara. A questionnaire prepared by the analyst has been given to 300 randomly chosen women asthe sampling group.It has been also found out that those with a university and/or post-graduate degree arebasically affected by their friends while primary school graduates by their children and those withhigh school degrees by their mothers. The said difference for women with different educationalbackgrounds deciding what to buy is statistically significant (p<.05).Many women have been determined to go shopping when necessary and primary and highschool graduates seem to do so more than those with a university degree. The difference in thefrequency of shopping between women with different educational backgrounds is not significant(p>.05).It has been also found out that high school graduates pay much more attention to the price ofthe clothes more than those with a university degree whereas the latter and high school graduatescare that their clothes be fashionable. The difference in perception between these groups of womenabout the price and being fashionable of their clothes statistically seems significant (p<.05).It has been figured out that those with a university degree encounter more problems inclothing. This feature also seems to be significant (p<.05).Most women seem to report the problems they encounter back to the shops and those with auniversity degree do so more than others. It has been also determined that many women especiallythose with a university degree are satisfied with their clothes.Key words: women, clothing, shopping behavior.
Collections