Çoklu zeka kuramının lise 1. sınıf öğrencilerinin ısı-sıcaklık, genleşme ve sıkıştırılabilirlik konusunu anlamalarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, lise 1. sınıf öğrencilerinin, ısı-sıcaklık, genleşme vesıkıştırılabilirlik konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına,geleneksel öğretim yöntemine kıyasla Çoklu Zeka Kuramı'nın etkisini araştırmaktır.Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Atatürk AnadoluMeslek, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde eğitim gören lise 1. sınıf öğrencileriile yürütülmüştür.Atatürk Anadolu Meslek, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde toplam 70öğrenci, haftada 2 saat olmak üzere 40 dakikalık 4 ders boyunca çalışmalarakatılmıştır. Bütün öğrencilere ilk haftada ön test, son haftada son test uygulanmıştır.Sınıflardan biri kontrol, diğeri deney grubu olarak seçilmiştir.Kontrol grubundakiöğrenciler ile geleneksel öğretim, deney grubundaki öğrenciler ile Çoklu ZekaKuramı'na göre hazırlanmış öğretim etkinlikleri ile dersler işlenmiştir.Her iki grupta dersler araştırmacı tarafından verilmiş olup, deney grubunauygulama başlamadan önce 1 ders saati ayrılmış ve Çoklu Zeka Kuramı tanıtılmıştır.ivÇalışmanın ilk aşamasında her iki gruptaki öğrencilerin hazır bulunuşluklarınıölçmek için ön bilgi testi uygulanmıştır. Geleneksel öğretim yöntemi ve Çoklu ZekaKuramı'na dayalı olarak hazırlanan ders planlarına uygun şekilde dersler işlendiktensonra başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca öğrenilen bilgilerin kalıcı olup olmadığınıbelirlemek için, aynı test bir ay sonra tekrar tüm öğrencilere uygulanmıştır.Çalışma sonunda elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for SocialSciense) programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Hipotezlerin değerlendirilmesindeilişkili ve ilişkisiz t testi kullanılmıştır. Sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyindedeğerlendirilmiştir.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda Çoklu Zeka Kuramı'na dayalıöğretim etkinliklerinin, geleneksel öğretime göre, öğrencilerin ısı-sıcaklık, genleşmeve sıkıştırılabilirlik konusunu anlamalarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığınaanlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür.Sınıf içi gözlemlerde deney grubu öğrencilerinin, derse daha fazla ilgigösterdikleri de saptanmıştır. The aim of this study is to investigate the effect of Multiple IntelligencesTheory compared to the Traditional Teaching Method on grade-9 students?achievement and retention of their knowledge about the topic of Heat-Temperature,Expansion and Compressibility.The study in which Pre-Post Test Control Group Design was used was carriedout with the students learning on the grade-9 in Eskişehir Atatürk Anadolu Meslek,Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi during the 2005-2006 education periods. In total of70 students participated the studies which were done 2 hours a week during 2 weeks.The pre-test was applied to the students at the first week of the study. One of theclasses was chosen as Control, and other was chosen as Experimental Group. TheTraditional Teaching Method was applied to the Control group while theExperimental group was thought by using the theory of Multiple Intelligences.All lessons were carried out by the researcher and the experimental group wasexplained the Multiple Intelligences Theory for 1 period.At the first step of the study The Prior Knowledge Test was applied foridentifying student?s pre-knowledge. The Achievement Test was applied aftervicarrying out the lessons which prepared according to the lesson plans based on theTraditional Teaching Method and Multiple Intelligences Theory. Test was given tothe students one again to determine the retention of the students knowledge about thedensity after 1 month.The data obtained from this study were assessed by using computer SPSS(Statistical Package for Social Science) program. In the evolution of the hypothesis,analysis of variance One-Sample t-Test was used. The meaningful results wereacceptable as 0.05.The results of statistical analysis indicated that the teaching activities basedon the Multiple Intelligences Theory meaningfully contributed to the students?comprehension of Heat-Temperature, Expansion and Compressibility and retentionof their knowledge. It was determined that experimental group students showed moreinterest to the topics according to the observations during the lessons.
Collections