Kabartma yazı ile okuyan öğrencilerin metni önceden sessiz okuması ile arkadaşı okurken dinlemesinin okuma akıcılığına farklılaşan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada kabartma yazı ile okuyan öğrencilerin metni önceden sessizokuması ile arkadaşı okurken dinlemesinin okuma akıcılığına farklılaşan etkisiaraştırıldı. Araştırma kabartma materyalle okuyan altı görme yetersizliğindenetkilenmiş üçüncü sınıf öğrencisi ile Göreneller Görme Engelliler İlköğretimOkulunda dershane ortamında yapıldı.Bu araştırma tek denekli deneysel desenlerden, dönüşümlü uygulamalardeseni ile yapıldı. Araştırmaya okuma hızlarına ilişkin başlama düzeyi verileritoplanarak başlandı. Metnin önceden sessiz okunması ile arkadaşı okurken dinlemesiyöntemleri dokuz oturum boyunca dönüşümlü olarak uygulandı. Uygulamada ilkokulüçüncü sınıf kitaplarında yer alan okuma parçaları kullanıldı. Başlama düzeyi verilerive uygulanan diğer yönteme kıyasla daha etkili olan yöntemle üç oturum dahayapıldı.Bu araştırma sonunda okuma akıcılığını artırmak için metnin önceden sessizokunması ile arkadaşı okurken dinlemesi yöntemlerinden metnin önceden sessizokuması yönteminin çok az bir farkla daha etkili olduğu bulundu.Her iki yöntemde de doğru okunan kelime sayıları öğrencilerin hatalıokudukları kelimeler çıkartılarak bulundu.Bu araştırmada kullanılan yöntemlerin sınıf içinde rahatlıkla kullanılabilecek,öğretmene yardımcı olabilecek nitelikte ve kısa sürede uygulanabilecek yöntemlerolması açısından yararlı olabileceği sonucuna varıldı. In this study it has been explored what are the differences between twopractices, namely ?self previewing of text? and ?listening peer?s reading? in terms oftheir influence on reading fluency of students reading with Braille. This work hasbeen carried out among six third grade students with visual impairments read withBraille system, within classroom terms in Göreneller Primary School for the visuallyimpaired.In this study a single subject experimental design was used, called?alternating treatment design?. Initially, for reading speed baseline data werecompiled. Along the nine sessions two patterns, ?self previewing? and ?listeningwhile partner is reading?, have been applied rotationally. In this practice, somepassages from third grade level textbooks were used. Three more sessions werecarried out by applying more efficient method between two.At the end of this study it was found out that self previewing of text is a littlemore efficient method for increasing reading fluency than the method of listeningpeer?s readingIn both methods number of correct words read by the subjects, were estimatedby taking out the wrong words from total words read by the subjects.Finally, it was drawn a conclusion that the methods used in this study areuseful ones owing to their convenience for teachers? use and can be easily applied ina classroom ambience, actually in a short time.
Collections