T.c. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi`nde Kurtuluş Savaşı döneminin sosyal tarih açısından incelenmesi ilköğretim 8. sınıflarda
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma dörtbölüm ve bir sonuç kısmından oluşmaktadır.Birinci bölümde İnkılap Tarihi Öğretimine ve Sosyal Tarih konularınadeğinilmiş, problem tanımlanmış, alt problemler ile araştırmanın önemi,kapsamı ve sınırlılıkları verilmiştir.İkinci bölümde araştırmanın yöntemi belirtilmiştir.Üçüncü bölümde Kurtuluş Savaşı'nda Anadolu'nun sosyo - ekonomikyapısından, Kuvay-ı Milliye'nin askeri ve sosyal yapısından, Batı cephesindeyaşanan olaylardan, Milli Mücadeleye katılan kadın ve çocukkahramanlardan, savaş dönemindeki sportif faaliyetlerden, halkın giyimtarzından, savaşta halka ve askere yardım eden Kızılay'ın faaliyetlerinden, odönemde verilen eğitimden, sağlık hizmetlerinden ve gazetecilikfaaliyetlerinden bahsedilmiştir.Dördüncü ve son bölümde ise, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülükmüfredatına önerilmek üzere bir ünite modeli tasarlanmıştır.Çalışma, Kurtuluş Savaşı Ünitesinde geçen konuların daha etkiliöğretilebilmesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen hedef vedavranışların kazandırılması bakımından, Kurtuluş Savaşı'nın sosyalboyutunu inceleme amacını taşımaktadır. In this study depictive research tecnique has been used. It consists offour parts and a concluding section.In the first part, İnkılap History Teaching and Social History havebeen focused on, the problem has been defined , sub-problems together withthe importance of the research, it?s cantent and limitations have been pointedout.In the second part, the method of the research has been revealed.In the third section, the social- economical of Anatolia in IndepenceWar, the social and military structure of Kuvay-i Milliye, the events that hadoccured in the West Side, the women and child heroines that took part inIndepence War, sports activities during the war, the clothing style of thepublic, the activities of Kızılay that helped the public the and the soldiersduring the war, the education of the period, Health services and journalismactivities have been depictied.In the fourth and the last part, a sample of the subject has beendesigned for a sample of the proposal to the cirriculum of Inkılap History andAtatürkçülük.The study aims at scrunitizing the social dimension of Indepence warinterms of teaching the subjects that are dealt in the lessons of Indepence warin a more effective way and in teims of enabling students to acquire the targetbehoviours that were painted out by Ministry of Education.
Collections