İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde yapısalcı öğrenme ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımlarının öğrenci başarısı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde, kalıtım konusunuöğrenmelerinde yapısalcı ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına etkisiincelenmiştir.Araştırmanın evrenini, Ankara İli Keçiören İlçesi Fevzi Atlıoğlu İlköğretimokulunun 8. sınıfında okuyan 197 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada deney ve kontrol gruplarının eşitliğini belirlemek için öğrencilerin 7.sınıf fen bilgisi karne notları alınmış ve bilgi düzeyleri birbirilerine yakın olan iki grupbelirlenmiştir. Kontrol grubunu yapısalcı öğrenme, deney grubunu ise probleme dayalıöğrenme ile öğrenim görecek olan sınıflar oluşturmuştur. Çalışma, araştırmacı tarafındanyapılmış ve dört hafta süresince devam etmiştir.Yapısalcı ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımlarını destekleyici etkinlikler busınıflara uygulanmış ve uygulama sonunda başarı düzeylerini ölçme amacıyla başarı testi heriki gruba da uygulanmıştır. Uygulama yapıldıktan dört hafta sonra bilgi kalıcılığının tespitiamacıyla kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerindeSPSS 10.0 programından yararlanılmış ve grupların başarı düzeyleri arasında anlamlı birfark olup olmadığı T- testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarakkabul edilmiştir.Araştırma sonucunda her iki öğrenme yaklaşımının bilgi kalıcılığında ekili olduğu,ancak probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla işlenen dersin, yapısalcı öğrenme yaklaşımıylaişlenen derse göre öğrenci başarı düzeyini artırmada daha etkili olduğu sonucunaulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Fen Bilgisi Öğretimi, Yapısalcı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme In this study the effects of Constructivism and Problem-Based Learning on students?success in the teaching the topic of ?heritage? at the 8th grade science lessons wereinvestigated.The study was administered to the 197 8th grade students studying at Fevzi AtlıoğluPrimary School in Keçiören County in Ankara.To make sure the control and experimental groups were identical, the school reportsof these students at 7th grade were used and it was seen that the groups shared similaracademic success. The topic ?heritage? was taught by Constructivism in the control groupand it is taught by Problem-Based Learning in the experimental group for four weeks.The activities and techniques that were based on Constructivism and Problem-BasedLearning were implemented for both groups and the final test was given to determine thestudents? success at the end of the experiment. The data was analyzed by SPSS 10.0 version.To evaluate the significance of difference between the groups T-test was used. Thesignificance difference was 0.05.The results suggested that both methods were effective on learning. Howeverproblem-based learning was proved to be superior to promote success in science education.Key terms: science education, constructivism, problem-based learning.
Collections