Müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğretmenliğe güdülenmeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETMüzik Ögretmenligi Lisans Programı ÖgrencilerininÖgretmenlige Güdülenmeleri leAkademik Basarıları Arasındaki liskiÖzlem ONUKGüzel Sanatlar Egitimi Anabilim Dalı Müzik Egitimi Bilim DalıProf. Dr. Ali UÇANNisan - 2007Bu arastırmanın amacı, müzik ögretmenligi lisans ögrenimi görenögrencilerin müzik ögretmenligine güdülenme düzeylerinin belirlenmesi vegüdülenme düzeyleriyle akademik basarı düzeyleri arasında bir iliski bulunupbulunmadıgının saptanmasıdır.Arastırmanın bu amaca ulasabilmesi için betimsel yöntem izlenmistir.Arastırmada, Gazi Üniversitesi Müzik Egitimi Anabilim Dalı lisansögrencilerinin güdülenme düzeyleri, bu arastırma için olusturulup gelistirilen MüzikÖgretmenligine Güdülenme Ölçegi ile belirlenmistir. 17'si kisisel bilgileri, 23'ümüzik ögretmenligine güdülenmeye iliskin 5'li likert tipi soruları içeren toplam 40sorudan olusan ölçek 194 lisans ögrencisine uygulanmıs, toplanan verilerinistatistiksel çözümlemeleri gerçeklestirilmistir. Ögrencilerin güdülenme düzeylerininbelirlenmesinde, aritmetik ortalama (C) ve standart sapma (ss) kullanılmıstır.Güdülenme düzeyleri arasında farklılık olup olmadıgının belirlenmesinde ise, varyansanalizi, t testi ve scheffe testi uygulanmıstır.Çalısmada, ögrencilerin müzik ögretmenligine güdülenme düzeyleri; içselgüdülenme, dıssal güdülenme ve güdülenmesizlik olmak üzere üç ana boyutta eleiiialınmıstır. Bu baglamda; bilmek için içsel güdülenme, deneyim için içsel güdülenme,basarı için içsel güdülenme, özümseme ve içe yansıtma, dıssal düzenleyiciler vegüdülenmesizlik alt boyutlarına göre belirlenmistir. Ayrıca güdülenme düzeyleriyle;cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise, barınma durumları, geçimini saglamadurumları, gelir düzeyleri, burs alma durumları, üniversiteye geldikleri bölge vegeldikleri yer degiskenleri arasında bir iliski olup olmadıgına bakılmıstır. Bunlarınyanı sıra müzik ögretmenligine güdülenme düzeylerinin müziksel formasyon, müzikögretmenligi formasyonu, genel ögretmenlik formasyonu, genel kültür derslerindekiakademik basarı düzeyleriyle iliskisi saptanmıstır.Arastırmada, Müzik Egitimi Anabilim Dalı ögrencilerinin, genel olarakmüzik ögretmenligine güdülenmis oldukları, içsel güdülenme düzeyleri yüksek,dıssal güdülenme düzeyleri düsük oldugu ortaya çıkmıstır. Kız ögrencileringüdülenme düzeyleri erkek ögrencilere göre daha yüksektir. Gelir düzeyi düsükögrenciler daha fazla meslege güdülenmektedir.Arastırma ile, Müzik Egitimi Anabilim Dalı ögrencilerinin, okuldakiakademik basarı durumlarının ögretmenlige güdülenme düzeylerini çok az etkiledigi,yalnızca müzik ögretmenligi formasyon basarısı ögretmenlige güdülenme düzeyleriüzerinde önemli bir etkiye sahip oldugu, müziksel formasyon basarısı, genelögretmenlik formasyon basarısı ve genel kültür derslerindeki basarısının güdülenmeüzerinde önemli bir etkisi olmadıgı belirlenmistir. ABSTRACTThe Correlation Between The General Achievement PointAnd Level of Motivation On Music Teaching as a Profession inUndergraduate Level Students of Music EducationÖzlem ONUKGüzel Sanatlar Egitimi Anabilim Dalı Müzik Egitimi Bilim DalıFine Arts Department, Department of Music EducationProf. Dr. Ali UÇANNisan - 2007The aim of this research is to identify whether or not there is a correlationbetween the level of motivation towards music teaching and the general achievementpoint of students who study in the department of Music education. The study alsoaims to identify the level of motivation of the students towards music teaching.To reach the target of the study a descriptive method has been used.The level of motivation has been identified with a scale of motivation onMusic Teaching as a Profession, which has been formed and developed especially forthis study. A scale of 5 likert type which consists of 40 questions 17 of which arepersonal information and 23 of which are related to motivation in Music teachin wasapplied to 194 undergraduate students and the data collected was statisticallyexamined. In the identification of the level of motivation of students and arithmaticmean and standard deviation was made use of. A varience analysis, a t test and aScheffe test was applied to find out whether there is a difference among the levels ofmotivation.The levels of motivation of the students who participated in this study hasbeen handled in its three major sub-dimentions as intrinsic motivation, externalmotivation and amotivation In this respect, intrinsic motivation to know, intrinsicvmotivation for experience, intrinsic motivation for success, identified regulation,introjection, external regulation and the sublevels of amotivation were identified.Besides, it was also examined whether or not there is a correlation between theirlevel of motivation and their gender, class, highschool they graduated from, theirsituation of accomadition, financial support they get, their income level, status ofscholarship, the region they come from. In addition to what has been mentionedabove, the correlation between the level of general academic achievement and theirlevel of motivation for music teaching, classes of musical formation, classes of musicteaching formation, classes of general teaching formation common classes in thecurricullum have been examined.In the study, it has been found out that the students of music education havemotivation for teachin music in general and they have high levels of intrinsic and lowlevels of external motivation. The levels of motivation in female students is higherthan male students. Students with low income level have more proffessionalmotivation.With this study, It has been found that the academic achievement of studentsof music education has little effect on their motivation of teaching, the success ofmusic teaching formation has an important impact on their level of motivation formusic teaching, and the success in general knowledge lessons does not have asignificant influence on their level of motivation.
Collections