Yabancı dil olarak arapça öğretiminde bilgisayar kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşan bu çalışmada Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı ele alınmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın amacı ve önemi, problem cümlesi, kapsam ve sınırlılıkları ile araştırmanın yöntemi açıklanmıştır. Birinci bölümde, yabancı dil öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin tarihi gelişimi incelenmiştir. Bu bağlamda, Bilgisayarın Tarihi Gelişimi, Yabancı Dil Öğretiminde Teknolojiden Yararlanma, Eğitim Teknolojisinin Bazı Tanımları, Yabancı Dil Eğitiminin Genel İlkeleri, Bilgisayar Destekli Arapça Eğitimi Nedir? Bilgisayar Destekli Arapça Eğitiminin Amaçları, Bilgisayar Destekli Arapça Eğitimine Sağlayacağı Yararlar gibi konular incelenmiştir. İkinci bölümde bazı dünya ülkelerinde bilgisayar destekli dil öğretimi uygulamalarına yer verilmiş ve bilgisayar kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken noktalara değinilmiştir. Üçüncü bölüm, bilgisayarın yabancı dil olarak Arapça öğretiminde kullanımına ayrılmıştır. Bu bağlamda bilgisayar destekli Arapça temel becerilerin geliştirilmesi ve uygulamalarına yer verilmiştir. Bu bölümün ardından bilgisayar destekli Arapça öğretimine yönelik uygulanan 3 anket yer almaktadır ve akabinde bu anketlerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Daha sonra çalışmamızın özeti, bu çalışmadan çıkan sonuç ve konuyla ilgili önerilerimiz açıklanmıştır ABSTRACT This study consisting of introduction, three chapters and a conclusion takes Using Computers in Teaching Arabic as a Foreign Language into consideration. In the introduction part of this research the aim, importance, scope and limitations as well as the methods of the research has been discussed. In the first chapter the historical development process of the computer supported foreign language teaching has been presented. Within this scope, the study has been conducted under headings such as; Historical Development of Computers, Benefitting from Technology in Teaching a Foreign Language, Some Definitions of Educational Technology, Main Principles of Teaching a Foreign Language, What Teaching Arabic with the Support of the Computers is, the Aims of Computer Supported Arabic Teaching and the Benefits it will have in Teaching Arabic. The second chapter gives a place to computer supported teaching in some countries, as well the points to be taken into importance in using computers. The third chapter has been dedicated to using computers in Teaching Arabic as a Foreign Language and within this scope developing the main skills in computer supported Arabic teaching and its applications have been discussed. After this chapter, three applied questionnaires about computer supported Arabic teaching have been presented as well as their evaluations. Lastly a summary of this research, results and suggestions have been discussed.
Collections