Sınıf öğretmenlerinin müzik derslerindeki şarkı öğretme durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETSINIF ÖĞRETMENLER?N?NMÜZ?K DERSLER?NDEK? SARKI ÖĞRETME DURUMUAydınlı, DemetYüksek Lisans, Müzik Eğitimi Bilim DalıTez Danısmanı: Doç. Enver TUFAN30.04.2007?lköğretim çağındaki çocuğun gelisimi için müzik eğitiminin ve bu eğitimiaktaracak sınıf öğretmeninin önemi bilinmektedir. Arastırmada, ?lköğretimokullarındaki sınıf öğretmenlerinin müzik derslerinde sarkı öğretimine yönelik olarakyer verdikleri ders içi etkinliklerin belirlenmesi amaçlanmıstır.Arastırma, betimsel bir alan arastırmasıdır. Verilerin toplanması için sınıföğretmenlerine yönelik anket uygulanmıs, anketin birinci bölümünde yer alan dokuzadet soru sınıf öğretmenlerinin kisisel özellikleri, ikinci bölümde yer alan otuz adetve bir adet açık uçlu soru ise sarkı öğretme etkinliği ile ilgili soruları kapsamıstır.Arastırmanın örneklemi, arastırmanın evreninden küme yöntemiyle seçilmis 7okulun 2005-2006 öğretim yılında görev yapan 143 sınıf öğretmenidir.Çalısmada analizler için elde edilen anlamlılık düzeyi (P)0.05 hata düzeyindedeğerlendirilmistir. Tüm analizler ölçeği meydana getiren maddeler düzeyinde ayrıayrı yapılmıstır. Çalısmada yer alan analizler SPSS 13.0 paket programı kullanılarakelde edilmistir.Arastırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin büyük çocunluğu derslerinde sarkıöğretme etkinliğine yer vermektedir. Sınıf öğretmenlerinin sarkı seçme, sarkıdağarcığı ile ilgili yayınları takip etme, sarkı öğretim yöntemlerini uygulama,öğrenciyi sarkı söylemeye hazırlama, öğretmenin herhangi bir okul çalgısını çalmave çalgısını derste kullanma konularında güçlükleri olduğu saptanmıs ve bubulguların sonuçları da sınıf öğretmenlerinin kisisel özellikleriyle karsılastırılmıstır. GRADE TEACHERS? ACTIVITIES OF TEACHING SONGS IN MUSICLESSONSAydınlı, DemetMaster of Fine Arts in Musical EducationMaster of Fine Arts Thesis: Enver Tufan, Doç.30.04. 2007It has been known that the importance of music education and the gradeteacher who gave it, is undeniable for development of children in their primaryeducation.In this study, which is a descriptive survey in structure, a questionarie has beengiven to the grade teachers as a data collecting technique. In the first part of thisquestionnaire, nine questions have been asked for the purpose of determining thepersonal characteristics of them, and in the second part there are thirty questions andan extra one without choices to determine their applications and attitudes related tosinging activities in classroom environment. The grade teachers who work in theprimary education institutions in Turkey constitutes the universe of this study and thesampling is selected from this universe by using the set grouping method.In the study, analyses were evaluated at the 0.05 level of significance. All theanalyses were performed at the level of each item which constitudes the scale. Toanalyze data, SPSS 13.0 statistics program was used.According to the study, singing activities are very important to most of thegrade teachers as a part of their lesson, but they have many difficulties in selectingsongs, finding the publishings about the song literature, applying the teachingmethods of singing, preparing the student to sing and in playing an instrument forsoloistic and accompaniment purposes. Results obtained from this data have beencompared with the data from the ones that obtained from questions about thepersonal characteristicts of the teachers who participated in this study.
Collections