Ankara Fen Lisesi monografisi (1964-2004)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ankara Fen Lisesi bütün öğretim süreçleri açısından ele alınıpincelenmiştir. Çalışma konusu olarak Fen Lisesi'nin seçilme nedeni okulun ülkemizde üstünyetenekli çocukların eğitimi ile ilgili açılmış ilk örgün ortaöğretim kurumu olmasıdır. Ayrıcaülkemizde modern fen ve matematik öğretimi ilgili bütün çalışmalar Ankara Fen Lisesi'ndeyapılmıştır.Çalışma, monografik nitelikli bir alan araştırmasıdır. Bu çerçevede veri toplamateknikleri olarak literatür tarama, arşiv çalışması ve görüşmeler yapılmıştır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümü çalışmanın giriş, amaç, önem,yöntem, sınırlılıklar ve ilgili çalışmalar kısmını oluşturmaktadır. Bu bölümde öncelikleçalışmanın yöntemi ortaya konmuş ayrıca Ankara Fen Lisesi ile ilgili yapılmış diğerçalışmalar ayrıntılı olarak tanıtılmıştır.İkinci bölümde Ankara Fen Lisesi'nin kuruluşu, kuruluş öncesi çalışmalar vekuruluş dönemi olarak ele alınmış ve incelenmiştir.Üçüncü bölüm çalışmanın okulla ilgili asıl bölümüdür. Bu bölümde okulun fizikyapısı (bina, derslikler, laboratuarlar, kütüphane vb.) ayrıntılı olarak tanıtılmıştır. Yönetimhizmetleri ve öğretmenlerle ilgili bütün bilgiler bu bölümde verilmiştir. Öğrenci seçimi, projeçalışmaları ve bu çalışmalarda ödül alan öğrencilere bu bölümde değinilmiştir. 40 yıl boyuncauygulanan dört farklı program ve bu çerçevede farklılaşan öğretim programları da bu bölümdetanıtılmıştır. Ayrıca farklı eğitim sistemlerine göre genel durum (sınıf geçme sistemi, dersgeçme sistemi) bu bölümde incelenmiştir.Bu bölümde incelenen en temel konulardan birisi de okulla ilgili yıllara göresayısal verilerdir. Öğretmen sayı ve branşları, öğrenci sayıları, öğrencilerin cinsiyetlerine göredağılımı, öğrencilerin başarı durumları, mezuniyet durumları, disiplin durumu ve tasdiknameile okuldan ayrılanların durumları ayrıntılı olarak ele alınmıştır.Dördüncü bölüm sonuç ve öneriler kısmıdır. Bu bölümde ulaşılan sonuçlartartışılmış ve ortaya çıkan sorunlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. In this study, Ankara Science Lcyee was chosen to examine in terms of allteaching processes. The reason why Science Lcyee was chosen as the subject of the study isthat it was the first formal education institution to be established in our country concerninggifted children. Besides, all the studies into modern science and mathematics teaching hasbeen carried out in Ankara Science LcyeeThis is a field research studied with monographic technique. Literature scanning,archive work and interviews were carried out as the techniques of data collection within thisperspective.The first part of this study is consisting from four parts, makes up the introduction,aim, significance, method, limitations and related works. The method of the study wasprimarily introduced in this part and other works conducted related to Ankara Science Lcyeewere also presented in detail.In the second part, the establishment of Ankara Science Lcyee was considered andexamined as the works prior to its establishment and the period of establishment.The third part is the main part of the study concerning the school itself. All thedata dealing with physical structure of the school (the building, classrooms, labs, library etc.)was introduced in detail. Administrative services and other information over the teachers weregiven in this part. Selection of students, project works and award winning students in thesestudies were evaluated in this part. Four different programs applied for forty years andeducational programs differentiating within this framework were introduced in this part aswell. On the other hand, general status depending on various educational systems (system ofpassing the class, system of passing the course) was examined in this part.One of the basic issues examined in this part is the numeric data according to theyears concerning the school. Quantity and the branches of teachers, quantity of the students,dispersion of students according to gender of the students, success status of the students, thestatus of graduation, the status of discipline and the status of the ones leaving the school witha certificate were all discussed in detail.The fourth part is the part of result and recommendations. The findings achievedwere discussed and some recommendations were made concerning the problems arising inthis part.
Collections