İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ilişkin performanslarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreçbecerilerine ilişkin performanslarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışmada, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasında, kız ve erkek öğrencilerarasında, üst, orta ve alt sosyo - ekonomik düzeydeki öğrenciler arasında bilimselsüreç becerileri yönünden anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca, anneve baba mesleğine, anne ve baba eğitim durumlarına ve ailedeki kişi sayısına görede öğrencilerin bilimsel süreç becerileri yönünden anlamlı bir fark olup olmadığıaraştırılmıştır.Bunu için tarafımızdan hazırlanan ?Bilimsel Süreç Becerileri? testikullanılmıştır. 22 sorudan oluşan testte, gözlem yapma, sınıflama yapma, ölçümyapma ve sayıları kullanma, çıkarım yapma, tahmin yapma ve iletişim kurma temelbilimsel süreç becerileri ile değişkenleri tanımlama ve kontrol etme, hipotez kurma,veri yorumlama, model yapma ve kullanma, deney yapma ve işlemsel tanımlamayapma birleştirilmiş süreç becerileri ölçülmektedir. Pilot uygulama yapılırken temelve birleştirilmiş bilimsel süreç becerilerine ilişkin sorular iki aşamada uygulanmış veiki ayrı güvenilirlik katsayısı elde edilmiştir. Bu katsayılar temel bilimsel süreçbecerileri için alfa=0.72, birleştirilmiş bilimse süreç becerileri için alfa=0.70 olarakbulunmuştur. Bu iki test birleştirilerek örneklem grubuna uygulanmıştır.Araştırmaya Ankara'da bir , Muşta dört olmak üzere toplam beş ilköğretimokulu katılmıştır. Bilimsel süreç becerileri testi bu okullardaki ilköğretimin 6, 7 ve8. sınıfta bulunan toplam 670 öğrenciye uygulanmıştır.iiAraştırma sonuçlarına göre öğrencilerin bilimsel süreç becerileri arasında,sınıf düzeylerine, cinsiyetlerine, gelir durumlarına, anne, baba meslek ve öğrenimdüzeylerine, ailelerindeki kişi sayılarına göre anlamlı bir fark olduğu görülmüştür The study is applied to measure science process skill performancess ofprimary students.This study aims to measure whether there is significiant difference amongresults according to students? grade, their sex, their families? incomes (low,middle,high), parent?s occupations, parents? education and numbers of familymembers.For this purpose; `test of integrated process skills? is prepared and appliedby us.The test that consisting 22 multiple choice items measures basic skills as:observing, classifiying, measuring, quantifiying, inferring, predicting,communicating and integrated process skills as: diagnossing variables andcontrolling them, hypothessing, data interpretation, idealling and practicing,experimenting and transactional diagnossing.In this applying process, basic andintegrated process skills are tested in two steps and two different coefficientreliablities are concluded.This results are 0.72 for basic process skills and 0.70 forintegrated process skills. Two test items are integrated and applied to sample groupof students.This investigation is practiced in 5 school that one of them is in Ankara, fourof them are in Muş.Integrated skill processes are done 670 students from 6. 7. and 8.grades ın primary schools.This investigation show that there is a significient difference among studentsaccording to their grades, their families? incomes (low, middle, high) , parents?jobs, parents? education and number of family members.
Collections