İşbirliğine dayalı ve bireysel bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Ortaöğretim 9. sınıf bilgisayar derslerinde işbirliğinedayalı bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarısına veöğrenilenlerin kalıcılığına etkisini bireysel bilgisayar destekli öğretim yöntemiylekarşılaştırarak test etmektir.Araştırmanın örneklemini, 2006 ? 2007 eğitim ? öğretim yılında Ankara iliGölbaşı ilçesi Anadolu Meslek ve Endüstri Meslek Lisesi 9. sınıfta öğrenimgörmekte olan 58 kişilik öğrenci grubu oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarırastgele olarak ayrılmıştır. Çalışmada ön-test, son-test, kalıcılık testi kontrol grupludeneme modeli kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere işbirliğine dayalıbilgisayar destekli öğretim yöntemi, kontrol grubu öğrencilerine bireysel bilgisayardestekli öğretim yöntemi, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Elektronik Tablolama?ünitesi özel ders yazılımı ve çalışma yaprakları ile altı hafta boyunca uygulanmıştır.Araştırmada kullanılan 40 soruluk ölçme aracı, her iki gruba da öntest,sontest ve uygulamadan dört hafta sonra yapılan kalıcılık testi olarak kullanılmıştır.Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin sontest ve kalıcılık puanlarının 0.05manidarlık düzeyindeki analizi, SPSS programından yararlanılarak ilişkisizörneklemler için t-testi ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda deney grubu ile kontrol grubunun başarıları arasındaanlamlı bir fark bulunmazken, deney grubunda öğrenilenlerin kalıcılığıyla, kontrolgrubunda öğrenilenlerin kalıcılığı arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkbulunmuştur. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak, öğrenmedeki kalıcılığınarttırılması için işbirliğine dayalı bilgisayar destekli öğretim yöntemininkullanılabileceği önerilmektedir. The aim of the study is to test the effects of cooperative computer basedlearning method on the achievement and retention of learning by making comparisonbetween this method and individual computer based learning method in 9th gradecomputer lessons.This research was carried out to 58 nineth grade students of Anatolia andIndustry Vocational High School during the educational year of 2006 ? 2007 schoolyear, in Gölbaşı, Ankara. Groups were selected by random method and divided intocontrol and experimental groups. In the research, pre-post, retention test with controlgroups model was used. Cooperative computer based learning method was applied tothe experimental groups while computer based individual learning method wasapplied to the control groups. ?Electronic Tabulation? unit was applied 6 weeks withworksheets and tutorial developed by the researcher.40 question which were used in the research and prepared as ameasurement tool were applied to both of the groups as a pre-post and as a retentiontest after 4 weeks of application. For the independent samples, t-test used with thehelp of SPSS program was employed to assess whether there were statisticallysignificant differences between the achievement and retention points of students inthe experimental and control groups where the level of significance is 0.05.The result of the research states that there is no significant differencebetween achievement of the experimental group and control group while there is asignificant difference between retention points of them in favour of the experimentalgroup. According to the result of the research; it is suggested that, cooperativecomputer based learning could be applied for increasing the retention of learning.
Collections