Okul deneyimi-ı dersi uygulamasında ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarına sunulan danışmanlık (mentoring) hizmetinin yeterliği ( siirt ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmanın temel amacı Okul Deneyimi-I uygulaması sırasındaİlköğretim Fen Bilgisi öğretmen adaylarına sunulan danışmanlık hizmetininyeterliğini katılımcıların bakış açısıyla değerlendirmektir.Araştırmanın temel amacına ulaşmak üzere nitel araştırma yöntemlerindengörüşme kullanılmıştır. Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarıFen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği I. Sınıf öğrencileri ile uygulama okuluöğretmenleri çalışma evreni olarak seçilmiştir. Uygulama okulu olarak belirlenenokullardan yedi gönüllü uygulama öğretmeni, Siirt Eğitim Fakültesinde görev yapanbeş öğretim elemanı ile altmış iki öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Her bir öğrencigrubunun farklı uygulama okullarına giden öğrenci grubunu temsil edebilecekşekilde seçilmesine özen gösterilmiştir. Buradaki amaç, göreli olarak küçük birörneklem oluşturmak ve oluşturulan bu örneklemin bireylerin çeşitliliğini arttırarakçalışma evrenini en iyi şekilde temsil etmesini sağlamaktır.Çalışmada nitel veri çözümleme süreci kayıt etme, kategoriler oluşturma, altaraştırma soruları ile ilişkilendirme ve raporlaştırma aşamalarında gerçekleşmektedir.Araştırmanın en önemli bulgusu öğretim elemanları ve uygulamaöğretmenleri tarafından sunulan danışmanlık hizmetinin yararlı olduğu fakat yeterliolmadığıdır. Araştırmanın sonunda ulaşılan bulgular çerçevesinde danışmanlıkhizmetinin yeterliğini artırmaya yönelik önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACTThe main purpose of this study was to examine the qualification of mentoringserves that presented to the Secondary School Science student teachers during SchoolExperience ?I training.This study employed qualitative research methods, specifically interviews toachieve the purpose of the study. The teachers at Siirt Education Faculty of DicleUniversity used data from Science, Primary School 1st year student teachers andpractice teachers at school. Informants included seven volunteered teachers and fiveuniversity teachers at Siirt Education Faculty with sixty two student teachers. It wasensured that each student represented a specific group that attended a differentpractice school. Thus, it was aimed to from a relatively small sample that bestrepresents the research population.Qualitative research method employed in this study included 3 simultaneousphases: typing, categorizing linking to the sub questions and the report.The most important finding was that the mentoring is useful, but notsufficient. Finally, the study offers suggestion to improve the qualification ofmentoring serves.
Collections