Ortaöğretim kurumlarında ders dışı sportif etkinliklere katılan öğrencilerin sosyo-ekonomik yapılarının araştırılması (Giresun ve Trabzon ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada ortaöğretim kurumlarında ders dışı sportif etkinliklere katılan öğrencilerin sosyo-ekonomik özelliklerinin Giresun ve Trabzon illerindeki durumları tespit edilmiş ve bu durumlar her iki il arasında karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Giresun ve Trabzon il merkezinde bulunun ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Giresun ve Trabzon illerinde karşılıklı aynı türden yedişer ortaöğretim kurumunda, ders dışı sportif etkinliklere katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada, anket formu kullanılmıştır. Araştırmaya Giresun ilinden 280, Trabzon ilinden 320 öğrenci katılmıştır. Elde edilen bilgiler frekans ve yüzde olarak ortaya konulmuştur. Soruların birbirleriyle ilgisi ise, Ki Kare tekniği ile analiz edilmiştir. Tüm analizler SPSS 13,0 istatistik paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre;Trabzon ve Giresun illerindeki öğrencilerin yarısından fazlasının, ailelerini ekonomik olarak orta düzeyde gördüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerini ekonomik olarak alt düzeyde görenlerin oranın ise, Giresun ilinde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin aylık harçlık miktarlarına ve ailelerinin aylık gelirlerine bakıldığında, Trabzon ilindeki öğrencilerin durumlarının daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Her iki ilde de sportif etkinliklere katılanların büyük çoğunluğunu erkek öğrencilerin oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin sportif tercihlerinin, her iki ilde de futbol, voleybol, basketbol branşlarında yoğunlaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Trabzon ilinde en fazla oranla futbol ile, Giresun ilinde ise, en fazla oranla voleybol ile ilgilenildiği sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite mezunu anneye veya babaya sahip olan öğrencilerin, Trabzon ilinde en fazla oranla futbol ile, Giresun ilinde ise, en fazla oranla basketbol ile ilgilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Her iki ilde de ailelerin büyük çoğunluğunun, öğrencilerinin sportif etkinliklere katılımını desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. In this study, States of socio ? economic properties of students joined sportive activities which are out of lessson for Giresun and Trabzon have been determined and evaluated with compared with both cities The population of this study has been formed of high school studens study in the center of Giresun and Trabzon. The illustrate of this study has been constituted with students joined sportive activites in seven each high scholl having same properties in Trabzon and Giresun.The questionnaire form have been used in this study. 280 students in Giresun and 320 students in Trabzon have joined to this study. In order to evaluate the data, the frequencies and the percentages were determined. The connection of datas with eachothers have been tested via chi-square scale. All analaysis have been processed with the software called SPPS 13.0.According to the research?s results;Most of students have defined their parents income is middle in Trabzon and Giresun. The students where live Giresun define their parents income lower ratio is bigger. When we look students pocket money and their parents income live in Trabzon, it seems students economical situation living in Trabzon are better than students living in Giresun. In both cities, boys prefer to join those sportive activities. Prefer of students show that football, voleyball and basketball is more preferable than the other sportive branches. Football is the most preferable sportive branch in Trabzon and voleyball is the most preferable sportive branch in Giresun. As a result, students having university degree parents prefer football in Trabzon and also students living in Giresun prefer basketball. In both citiese their parents support their childs to join sportive activities.
Collections